Vliegtickets Nicaragua

Hallo forummers,

Na heel wat lezen op de fora over alle verschillende mooie landen in Centraal-Amerika denken mijn vriend en ik er sterk over om in juni 3 weken naar Nicaragua te gaan. Inmiddels kijken we ook naar vliegtickets die vanuit Amsterdam vanaf 900 euro voor die tijd te krijgen zijn. Op aanraden van andere posts kijk ik ook op vliegtickets via Brussel en Dusseldorp. Zo zag ik een vlucht staan van 590 euro met 2 tussenstops, zag er goed uit.

Maar wat blijkt: op zowel heen- als terugvlucht gaat deze via Amsterdam (waar wij wonen). Weet iemand of het mogelijk is om deze vlucht te boeken, en dan gewoon pas vanaf Amsterdam mee te reizen als het ware? Deze prijs en reistijd is namelijk wel heel aantrekkelijk!

Alvast bedankt!

Heenreis
KLM KL1854 Uitgevoerd door KLM Cityhopper
8:20 DUS Dusseldorf Internationaal Vertrek 0u 55
9:15 AMS Amsterdam Schiphol Bestemming
Overstappen op vliegveld Lange wachttijd Verbinding 3u 50

KLM KL757
13:05 AMS Amsterdam Schiphol Vertrek 10u 45
16:50 PTY Panama City Tocumen Internationaal Bestemming
Overstappen op vliegveld Verbinding 2u 16

KLM KL3019 Uitgevoerd door Copa
19:06 PTY Panama City Tocumen Internationaal Vertrek 1u 42
19:48 MGA Managua Bestemming

Terugreis - donderdag 26 juni 2014

KLM KL3024 Uitgevoerd door Copa
14:34 MGA Managua Vertrek 1u 34
17:08 PTY Panama City Tocumen Internationaal Bestemming
Overstappen op vliegveld Verbinding 1u 57

KLM KL758
19:05 PTY Panama City Tocumen Internationaal Vertrek 10u 25
12:30 (+1) AMS Amsterdam Schiphol Bestemming
Overstappen op vliegveldLange wachttijd Verbinding 4u 20

KLM KL1861
Uitgevoerd door KLM Cityhopper
16:50 AMS Amsterdam Schiphol Vertrek 0u 50
17:40 DUS Dusseldorf Internationaal

Helaas, het is een wat absurde situatie, maar het antwoord is (voorlopig ?) nee, dat mag niet. Je moet ook het eerste deel van het traject (dus Düsseldorf-Amsterdam) vliegen.

Wil je toch inchecken op Schiphol dan kan/zal dit je duur te staan komen. KLM beroept zich op artikel 3.4 ‘Volgorde van gebruik Vluchtcoupon’ van haar algemene voorwaarden :
*
(a) Het op de datum van uitgifte van het Ticket toepasselijke Tarief geldt uitsluitend voor een Ticket dat volledig wordt gebruikt in de volgorde van afgifte van de Vluchtcoupons, voor de aangegeven reis en op de aangegeven data. Voor elk hiervan afwijkend gebruik wordt het Tarief herberekend overeenkomstig onderstaande voorwaarden.
(b) Etc …*

Op de terugreis zou je kunnen proberen om in Amsterdam uit te stappen, maar let er dan wel op dat je alleen met handbagage reist of dat je koffers naar Amsterdam en niet naar Düsseldorf doorgelabeld worden.

Er gaan vaak stemmen op dat KLM onredelijke voorwaarden hanteert en dat hun voorwaarden indruisen tegen de Europese regelgeving. Het laatste woord lijkt hierin nog niet gezegd !

Echt belachelijk inderdaad. Wat een milieuvervuiling voor niks. Nederland is erg duur qua luchthavenbelasting.

Ik heb er ervaring mee en het mag echt niet.
Je kunt met handbagage op de terugreis wel uitstappen met alleen handbagage. Hier heb ik nog geen problemen mee gehad.

Bedankt voor de reactie! Erg raar en jammer dat dit niet mag. Door de dure tickets wordt Nicaragua dan toch lastig, nog maar eens goed over nadenken!

Via Wereldwijzer app

Inmiddels weer tickets voor 730 euro gevonden, is dat (ook volgens jullie) een goede prijs?

Via Wereldwijzer app

Lijkt me een redelijke prijs.
Kijk ook eens op skyscanner.nl

Hoihoi,

Wij zitten nu in Nicaragua en zijn met Delta vanaf Dusseldorf gevlogen, een overstap op Atlanta wat heel snel ging. Een fijne route dus. Wij hebben voor 2 tickets ca 1150 euro betaald bij d-reizen.

Succes
Carin

1 like