Als ik een vlucht wil boeken krijg ik ergens een melding:
venta y emision solo en Argentina.
Ik kan wel verder gaan met de boeking.
Betekent dit dat ik niet vanuit NL kan boeken?
En als ik bijna aan het eind van de boeking ben en de credit kaart heb
gekozen, komt de vraag: seleccione la cantidad de cuotas,
en kun je een aantal cuotas kiezen. Ik heb geen idee wat ik hier moet kiezen en waarom.
Nee dat ben ik niet vergeten, ik heb gekozen voor no residentes, en toch komt de vraag over de cuota. Ik denk dan maar te kiezen voor 1 cuota, dus in een keer betalen.
Maar de vraag is belangrijker of het wil in Nl geboekt kan worden gezien de
opmerking dat het alleen in Argentinie kan.
hola John,
nu weet ik niet of het komt dat ik in Argentinie zit, maar heb zojuist het zelf geprobeerd en tarifas para no residentes aangevinkt maar krijg geen vraag over cuotas… Ben gestopt met boeken op de laatste pagina als ik moet aanvinken welke creditcard ik wil gebruiken.(dadelijk heb ik geboekt naar BA terwijl ik dat niet wil… )
Volgens mij moet je gewoon ook vanuit Nederland kunnen boeken , zie eerder genoemde topic…
Saludos
AlexyRijkje
John je hebt gelijk, ik zie het ook staan…heb erover heen gelezen.
Ik heb er in het verleden zelfs voor een klant over gebeld… Maar of mijn Spaans was/is een beetje zozo (wat ik eigenlijk best wel geloof) of zij stak een beetje wazig verhaal af…
Weet wel dat het niks te maken had met het vanuit het buitenland boeken van een ticket, dat moet kunnen zonder probleem…
Jack heb jij een idee wat ze willen zeggen onderstaande regel? (Help)
VENTA Y EMISION: Sólo dentro de Argentina. Deberá realizarse dentro de los 14 días de efectuadas las reservas. Regresos abiertos se permiten
Weet niet of het inmiddels veranderd is, maar je krijgt een vriendelijk Gracias voor het boeken maar geen e-ticket…
Op het vliegveld check je in met je paspoort…
Die tekst over “Venta y Emisión” slaat op het uitgeven van tickets, nee, dat gaat niet lukken als je in NL zit. Maar voor zover ik weet van de laatste klanten die met ons hebben geboekt en met Andes hebben gevlogen, is het prima mogelijk vanuit NL een ticket te boeken. Je moet inderdaad geen “tarifas no residentes” aanvinken en 1 cuota (termijn) kiezen voor een credit card betaling. Bij aankomst op het vliegveld reis je op je paspoort, er worden dus geen e-tickets verstrekt. Ik heb begrepen dat je wel een mail kunt krijgen met de bevestiging.
Het kan natuurlijk zijn dat de politiek van Andes qua ticket uitgifte veranderd is, dan weet ik het ook even niet…
Ik dank iedereen voor het meedenken waar wil er nog wel even op wijzen
dat in de voorwaarde ook nog de volgende zin staat:
EMISION: deberá realizarse dentro de los 14 días de efectuadas las reservas.
Wat wil zeggen dat de uitgifte van het ticket dient plaats te vinden
binnen 14 dagen na boeken.
Dit zou betekenen dat je niet eerder dan 14 dagen voor je vlucht kunt boeken. En, zoals op dit forum gemeld: je krijgt niet eens een ticket!
Het feit dat je bij reserveren het hele jaar kunt aanklikken, dus maanden van te voren kunt boeken is hier weer mee in tegenstrijd.
Misschien dat er ondanks deze tegenstrijdigheden gewoon prima mee
kan worden gereisd, maar ik vraag me af of de tip om bij deze maatschappij te boeken wel gerechtvaardigd is.
vandaag zijn gasten (Argentijnen) bij ons naar de stad Salta geweest en heb ze een opdracht meegegeven :). Je raadt het waarschijnlijk al… Ga aub even langs het kantoortje van Andes en vraag wat ze bedoelen met die zin…
Ook zij kregen het antwoord dat het niks te maken heeft met boekingen vanuit het buitenland, maar een goede uitleg hebben ze helaas ook niet gekregen wat het betekent.
Wat ik mij voor kan stellen is dat je bv hier in Argentinie een boeking doet en dat er binnen 14 dagen betaald moet worden…
Het is zomaar een gooi van mijn kant…
Weet wel dat je niet de eerste bent die vanuit Nederland boekt ,er zijn er reeds velen je voor gegaan…
Sorry meer kan ik er niet van maken met mijn antwoord…
In ieder geval veel succes met boeken, als je er nog steeds zin in hebt
Hola a todos.
Ik heb in het najaar '09 via het internet geboekt voor een vlucht Puerto Iguazu-Salta.
Ik kreeg een paar dagen nadien een bevestiging van mijn betaling.Je krijgt inderdaad geen E-ticket maar je kan eventueel wel ter plaatse naar het bureau gaan van Andes waar ze je dan wel een ticket geven(dat was toch zo van mij in BA),maar dat hoeft niet.
Ik had een goeie vlucht en was stipt op tijd.