Vlucht Managua naar Corn Islands

Ola!

Wij landen 10 januari om 12.35 in Managua en willen eigenlijk gelijk door naar Corn Islands, deze vlucht vertrekt om 14.00.
Kunnen jullie mij vertellen hoe groot het vliegveld in Managua is en of het in/uitchecken lang duurt (wachten op bagage b.v.).
Is dit haalbaar?

Groetjes Henk

Zou de gok niet durven nemen…
Managua is geen groot vliegveld, maar uitstappen, door de controle, stempel halen, bagage ophalen etc duurt in totaal toch wel zo’n 45 min.
Met een een beetje vertraging kun je de vlucht naar de Corn Islands wel op je buik schrijven.
Voor het inchecken van je La Costena vlucht moet je naar een bijgebouwtje.
Ik vond de medewerkers daar niet erg vriendelijk, dus mocht je vertraging oplopen zijn ze denk ik ook niet erg bereidwillig om je om te boeken of iets dergelijks.

2 likes

Waardevol, dankje. Nachtje Managua word dat dus :slight_smile: Tips?

Heb zelf in Managua een nachtje in Manahuac Backpackers Hostel overnacht.
Niet echt een tip te noemen, maar was prima voor een nachtje en kostte maar 10 euro.
Het lag in een woonwijk van Manaua en de taxi van/naar het vliegveld was wel 40 dollar per rit, dus zou eigenlijk adviseren om gewoon een hotel te zoeken op de luchthaven.
Het vliegveld ligt aan een doorgaande weg met meerdere hotels.

1 like

Goed man, dankje!

Hola,

De kans is vrij groot dat je met vertraging op MGA airport aankomt, dit komt doordat je overstap (met name als je via USA vliegt) vaak vertraging oploopt.

Wat ik je zou aanraden is om te kijken hoe laat je door de douane heen bent en je bagage hebt. Als je nog op tijd bent, loop dan naar La Costeña (dit is inderdaad een bijgebouw aan het vliegveld, het vliegveld is erg klein) en vraag of je nog mee kunt met de vlucht. Anders blijf je een nachtje in Managua of Granada slapen.

Saludos,
Sole

1 like

Mooi dankje. Hostel geboekt alvast.