Vlucht boeken van Mendoza naar Iguazu zonder toeristenbelasting?

Hallo allemaal,

Ik ben op dit moment in Buenos Airesen vertrek binnenkort naar Mendoza.
Vanaf Mendoza wil ik een vlucht nemen naar Iguazu Falls. Deze vlucht kost me met aerolineas zon 285 euro. Nu kan ik vermoedelijk ook inloggen op de website van aerolineas en aangeven dat ik van Argentijnse afkom ben. Dan betaal je geen toeristenbelasting en kost de vlucht zo´n 220 euro. Dat scheelt dus behoorlijk. Mjn vraag is natuurlijk of bij het boeken van deze laatste vlucht zonder toeristenbelasting problemen gaat krijgen met je paspoort (bij het inchecken bijv.).

Ik hoor bhet heel graag! Wil graag morgen mn vlucht al boeken.

Bedankt voor jullie reacties!

Groeten,

Inge

Bij Aerolineas ARgentinas is de kans groot dat ze je tegenhouden bij het inchecken en je alsnog een ticket voor buitenlanders moet kopen. Bovenop de kosten die je dus al hebt betaald voor je semi-illegale ticket. Wordt dan toch een duur tripje.

Bij LAN Argentina heb je meer kans om het op deze manier te doen, als je met alleen handbagage reist en online inchecked. Dan moet je alleen nog bij het boarden geluk hebben, maar vaak controleren ze daar verder geen paspoort.

Desalniettemin, ik zou het risico niet nemen.

Bedankt voor je reactie! Dan houd ik me gewoon aan de regeltjes. Ik weet datb dit in Peru wel mogelijk is, het staat zelfs in de lonely planet van zuid-amerika. Maar ik zal er dus voor wat argentinie betreft geen gebruik van maken. Super bedankt voor je reactie!

Groeten,

Inge