hallo , wij vliegen naar bali , maken een tussenstop van 5 uur in seoel , kan ik daar mer euro"s betalen ??
Goedenavond, vlieg je toevallig op Incheon International Airport? Ik denk haast van wel, hoewel Gimpo International Airport (Seoel) ook nog steeds bestaat.
Om de vraag te beantwoorden: dat is afhankelijk van de lokatie op de airside of landside. Bij tax-free shops op de airside van Incheon is het bijvoorbeeld mogelijk om in Euro’s te betalen, zie http://www.visitkorea.or.kr/enu/SH/SH_EN_7_1_1_1.jsp
Op Incheon International Airport zijn verder genoeg banken, wisselkantoren en geldautomaten aanwezig om geld te wisselen/pinnen. Incheon is overigens al jaren één van de beste vliegvelden van de wereld. Dat zijn ze niet voor niets ![]()
Ik wil het niet al te moeilijk maken maar met name bij grote uitgaven zou een logische vervolgvraag zijn: wat is voordeliger? Direct betalen daar in Euro’s? Elektronisch betalen daar (en met Debet- of Creditcard?) in de winkels? Daar cash pinnnen (en met Debet- of Creditcard?)?
:)dank voor je info
Hallo Axelfoley, ben in jan/febr. dit jaar op Incheon Airport in Seoel geweest, maar heb daar nergens een pinautomaat gevonden.
Had slechts € 10.- cash bij mij en zat er dus urenlang zonder eten of drinken. Heb mij er overigens prima vermaakt door te gaan fröbelen in de folkloristische shops. Ook was er een orkestje met live muziek.Korean Air is meer dan € 100.- goedkoper dan bv. ingapore of Cathay Pacific.Omdat ik vrij klein ben, maakt beenruimte mij niet veel uit en de verzorging is bij alle drie de maatschappijen goed.
Het leek me eigenlijk heel sterk dat er op Incheon geen pinautomaat was, maar met wat zoeken blijkt inderdaad dat er binnen de “duty free”-zone (oftewel alles na de douane) geen ATM’s zijn. Wel wisselkantoren, maar zeker voor een transfer waarbij je niet zoveel nodig zal hebben zal dat vast niet de meest goedkope oplossing zijn.
De oplossing: gewoon alles met creditcard betalen, ook kleine bedragen. Zal op een vliegveld niemand moeilijk over doen. Of uiteraard de douane door gaan en in de aankomsthal pinnen, daar zijn wel ATM’s.
oke , dank je wel