Overstap Moskou naar Hanoi, betalen met euros?

Hallo,

Ik heb binnenkort een lange tussenstop op Domodedovo Airport als ik van Amsterdam naar Hanoi ga en ben niet van plan om de stad in te gaan.
Aangezien ik vermoed dat ik niet de enige ben die met Aeroflot reis, zou ik graag willen weten of ik tijdens de overstap met Euro’s kan betalen. Ik heb diverse tegenstrijdige berichten gelezen op internet, vandaar dat ik hoop dat iemand me recente info kan geven.

Ook hoor ik graag of het mogelijk is om geld uit de ATM te halen als je al door de douane bent (ik denk namelijk dat je achter de douane blijft als je alleen overstapt?)

Alvast bedankt!

Hoi Jisca,

Heeft je laatste vraag betrekking op het vliegveld in Moskou? In Hanoi kun je overigens bij de meeste ATM’s Dongs pinnen met je pas.

Ik hoop dat iemand die deze overstap recent heeft gedaan je kan helpen aan een antwoord?

Groetjes, Anne

Hoi Anne!

Ik bedoelde inderdaad het vliegveld van Moskou.

Groetjes!

Ik ben er ook wel nieuwsgierig naar. Binnenkort ga ik ook via Moskou naar Hanoi…

Ging er eigenlijk wel een beetje vanuit dat je er zou kunnen pinnen… Dan hoef je dus niet te wisselen en vaak is dat goedkoper.

Johan

Ik heb afgelopen zondag onder weg van Hanoi naar huis 4 uurtjes rondgehangen op Moskou airport en op de plekken waar ik wat wilde kopen (burger king en een tentje voor water) kun je niet met euro’s betalen. Ook niet pinnen. Alleen betalen met roebels of met creditcard. Misschien kan het bij andere winkeltjes/restaurantjes wel, dat weet ik niet. Er zijn wel een paar pinautomaten als je russisch geld wilt pinnen. Ik had zelf geluk dat ik Nederlanders tegen kwam met russisch geld en die er op stonden om wat eten voor me te kopen :smile:

Hoi!

Bedankt voor je reactie, ik ben inmiddels al in Saigon, en heb dus al een tijdje op Moskou gezeten. Maar mochten er nog meer mensen met hetzelfde probleem zitten:

Er staat een wisselautomaat helemaal aan het uiteinde van het vliegveld. (Gezicht naar de Burgerking, naar links lopen en de trappen af, dan ergens aan de rechterkant). En er is ook een winkeltje waar je met Euro’s kan betalen als je richting de Internationale gates loopt. Je kan er in ieder geval drinken halen en verder parfum en ook wat snoepjes, maar geen fatsoenlijke maaltijd. Er zijn wel een aantal iets duurdere restaurantjes waar je met euro’s kan betalen.

1 like