Vervoer van Incheon naar Seoul.

Natuurlijk zijn er diverse manieren te vinden om vanaf het vliegveld naar je hotel te komen, maar nergens kan ik iets over reistijden of tarieven vinden.

Heeft iemand hier ervaring met de trip van Incheon naar Seoul (Jongno-gu)?
Hoe betaalbaar, of hoeveel sneller en comfortabeler is de taxi bijvoorbeeld?

Nooit met een taxi gedaan, maar het is nog best een afstand. Volgens Wikitravel zou een taxi 50.000 (regular) of 70.000 (deluxe) won kosten, tegen 8.000 voor de Express A’rex (43 minuten) en de helft daarvan voor de langzamere treinen (53 minuten). Dan sta je uiteraard pas op Seoul Station, en is het nog een paar metrohaltes naar Jongno (let op het nummer, er zijn meerdere Jongno-haltes!). Of wellicht dan vanaf daar wel een taxi, zodat je niet met al je bagage moet gaan zoeken naar je hotel.

Wellicht dat een taxi interessant zou zijn als je met meerdere mensen en met een hoop bagage naar een wat minder dicht bij een station gelegen hotel zou moeten. Maar in alle andere gevallen zou ik gewoon de trein/metro nemen.

Bussen zouden wellicht ook nog een alternatief kunnen zijn, maar zover ik weet zijn die zowel trager als duurder dan de A’rex.

Dus dat is een tientje of 4… Valt nog mee voor een rit van een uur.
En het is natuurlijk ook wel ontspannen reizen na zo’n lange vlucht.

Met al die nullen klinkt het inderdaad duurder dan het daadwerkelijk is. Alleen ben ik dan waarschijnlijk gewoon te krenterig om zoveel te betalen als het ook voor 1/10e van de prijs kan :biggrin:

50.000 of 8.000 das geen tiende hoor… :stuck_out_tongue:

Maar ik ben dan ook zo’n krent die voor 4.000 won gewoon tien minuutjes langer in een gewone trein gaat zitten :slywink:
(al geef ik dat geld vervolgens net zo hard weer uit aan lekker eten of souvenirs, ik ben nu eenmaal wel selectief krenterig…)

Dan ben ik een verwende hark. Ik wil gewoon een beetje ontspannen en van de omgeving genieten na aankomst.
En als het redelijk betaalbaar is, is het fijn niet te hoeven nadenken wanneer ik eruit moet enz…Het is tenslotte vakantie :zon:

Gewoon de trein nemen.
Koop op het vliegveld al wel een T money card. Met deze plastic card (kosten 500 won te kopen in enkele kiosken op vliegveld) kun je je saldo opladen voor het totale openbaar vervoer maar ook voor taxi.het is bij veel gebruik goedkopen dan losse kaartjes te kopen. en als je weer naar huis gaat krijg je het saldo wat er nog opstaat gewoon weer cash terug.
in de stad zelf zijn taxis absoluut goedkoop

Goeie tip, bedankt!

We zijn toch maar voor de taxi gegaan, we waren redelijk gesloopt bij aankomst…