Hallo,
Weet iemand toevallig wat het dichtsbijzijnde vliegveld is in de buurt van de Green Canyon, we willen vanaf daar naar Lombok vliegen!
Iemand tips?
>>>
Hallo,
Weet iemand toevallig wat het dichtsbijzijnde vliegveld is in de buurt van de Green Canyon, we willen vanaf daar naar Lombok vliegen!
Iemand tips?
>>>
Antalya Airport
Ik vrees dat je vanuit Pangadaran het best naar Jakarta of Yogya kan gaan voor vluchten naar Lombok. Beide zijn niet echt om de hoek, doch in een dag te bereiken.
Is het wel te doen per trein? Dat we de trein pakken naar yogjakarta? En hoelang doe je over de treinreis?
Ik heb een combinatie per boot en per travel genomen, omdat die route me leuker leek. Geen idee of het mogelijk is om per trein naar Yogya te gaan vanuit Pangadaran. Over het algemeen is vervoer over de weg (travels/express bussen) echter sneller dan vervoer over de rails.
Ya , via Banjar.Daar stopt de trein van Bandung naar Jogja .
Zie andere topic.
http://infoka.kereta-api.com/cari/?id_station1=50&id_station2=19&x=29&y=9
kijk ook hier
http://infoka.kereta-api.com/informasi/?tipe=25&peta=jawa&id_con=13
Er is ook een vliegveld in de buurt van Tasikmalaya , waarschijnlijk is het een militaire vliegveld.
Iedereen gaat of met de bus/huurauto , travel (?) of met de trein .
Via Banjar.(ik schat vanaf ongeveer 5-6 uren vanaf Banjar)
Heb niet opgelet.
Voor de juiste vertrektijd uit Banjar en aankomsttijd in Yogyakarta kan je ook puzelen bij bovenstaande site.
Op Nusakambangan is ook een helipad
Ook waar .
Kan je gebracht worden naar je (laatste ?) bestemming.
Dat vliegveld van Tasik bandara Cibeureum is wel een tering eind weg van Pangandaran en nog eens een militair vliegveld. Om het toerisme in Pangandaran te bevorderen is er in 1996 bij Cijulang-Ciamis de bandar udara Nusa Wiru geopend. Men had gerekend op vluchten uit Bandung die 75.000 pax per jaar zouden komen aanvliegen, hier is helemaal niets van terecht gekomen. Het gebeurd vaak dat er in Indonesië voor een hoop geld prestigeobjecten gebouwd worden die vervolgens niet worden gebruikt. Er zijn dikke rapporten geschreven met veel kreten als Visi, Misi en Potensi. Bevriende aannemers worden ingehuurd er worden allemaal ceremonies gehouden, vervolgens blijkt het project een verschrikkelijk dooie mus. Het vliegveld is nog nooit gebruikt. Ook Cilacap heeft een vliegveld, Bandara Tunggul Wulung dat is eigendom van Pertamina, het heeft een landingsbaan van 2300 meter dus kunnen daar behoorlijk grote toestellen landen. Er zijn wel eens vluchten vanaf Jakarta (Bandara Halim Perdanakusumah) geweest, maar die zijn opgeheven. Ook vanaf Semarang, dat heeft 5 maanden geduurd, maar omdat de meeste vluchten werden afgelast vanwege geen passagiers werd daar ook mee gestopt. Misschien klinkt Semarang – Cilacap een beetje raar, maar Semarang is de provinciehoofdstad van Midden-Java en Cilicap ligt daar heel ver vanaf. Makkelijk als je kunt vliegen als je een handtekening onder een formuliertje of zo nodig hebt of vergunningen voor zaken nodig hebt. Het idee was niet slecht, maar ja de “promosi” daar zijn ze in Indonesië slecht in, slap lullen over Visi, Misi & Potensi dat is de nationale hobby.
In Cirebon ligt er ook nog een ongebruikt vliegveld Bandar Udara Cakrabhuwana v/h Bandar Udara Penggung. Het vliegveld is al heel lang niet meer gebruikt voor commerciële vluchten. In 2005 is het vliegveld nog opnieuw geasfalteerd, daar is 1,4 miljard Rp voor uit gegeven, terwijl de werkelijke kosten slechts 292 miljoen Rp bedroegen
NB Overigens sterven er in Indonesia nog dagelijks kinderen door ondervoeding en niet zo een beetje ook.
He,
Bedankt voor alle reacties, wij hadden gehoord dat reizen met de trein wel een ervaring opzich is dus vandaar de keuze voor de trein!
Inderdaad is het vliegveld nabij Pangadaran alweer op non actief gezet dus de trein is een redelijk alternatief. Adviseer je wel een bussinessclass trein te nemen. De ecomic class treinen zijn meestal overvol en stoppen voor ieder rijstveld
groeten Ynnad