Vliegtickets prijzen Vietnam

Hallo,

Een tijdje geleden had ik geschreven dat de prijzen van binnenlandse vluchten omhoog zouden gaan met rond de 20 a 30 procent.

Toen nog even afhankelijk van goedkeuring van het ministerie van financiën in Viet Nam.

Vandaag is dit goedgekeurd.
Het goede nieuws is dat het geen 30 is geworden.
Slechte nieuws is dat het 20 is geworden

Ook goed nieuws is dat de het max. plafond voor een vlucht van Saigon naar Hanoi en vv op 122 usd is gesteld zonder BTW ed.
Wanneer ik even reken komt dit dan uit op een max van rond de 140/145 usd.
Dit voor de duurste economyclass.

Prijsverhoging is per direct ingevoerd zag ik op de site van VA.

Hier de link

gr.
Ton.

Ton ,

zo hebben we dank zij jouw raad " niet te wachten met aankoop tickets "
toch weer wat geld gewonnen !
…met de dalende euro-koers wordt de reis straks wat duurder…
en helpen alle compensaties !!!

'k lees elders ook dat Jetstar alles behalve zeker is ,
dus ben er meer en meer van overtuigd dat VA de juiste keuze is

geert,

Hoi Geert,

Ik denk dat Va voorlopig een goede keuze is en voor mensen die voor Jetstar gaan misschien even verder lezen aub.
Va heeft bijna geen vertragingen; is logisch want is de nationale maatschappij en willen geen gezichtsverlies hebben.

Nu even wat economisch en misschien wat saai.

Jetstar.
Deze pretendeert Australisch te zijn en een low cost maatschappij van Qantas te zijn.
Dat klopt dus niet.

Qantas heeft iets van 27% van de aandelen en de vietnamese inverstering maatschappij ( = de Vietnamese staat ) + Saigon Tourist ( = nationale touristenbureau en dus is de staat eigenaar ) hebben de overige aandelen.

Nu wil VA ( = is van de staat ) de aandelen van Quantas hebben.
Hebben nu een verlies ( Jetstar ) van usd 2 miljoen per maand en dreigt failliet te gaan.

Zeer waarschijnlijk hebben de de investeringsmaatschappij en Saigon tourist het belang in Jetstar wel via bv’s en dergelijke ondergebracht zodat hun verlies beperkt blijft.

Wanneer Qantas niet verkoopt gaat ie ( Jetstar )n zoals het nu uitziet failliet.
Dan koopt Viet Nam ( weet niet in welke hoedanigheid ) de routes ( licenties ) en vliegtuigen op.

Of Qantas verkoopt haar aandelen ( hebben ze in ieder geval nog geld ) en Jetstar is dan gewoon helemaal in handen van VA ( dus Saigon Tourist + investerings maatschappij+ VA = Vietnamese staat ).

Ik verwacht dat dan de problemen met vertragingen en annuleringen voorbij zijn.
Misschien wordt er wel een spelletje gespeeld nu om Jetstar zo wat minder reizigers te trekken en het verlies te laten oplopen.

Wanneer ik gelijk zou hebben, is het wel jammer dat dit over de ruggen van touristen wordt uitgespeeld. Deze zijn dan de dupe.

Gr.
Ton.

Hoi Ton,

Schrok me wild toen ik jouw berichtje las. Heb net 3 minuten geleden de bevestiging gekregen van onze vlucht op 10 juli met VA van Haiphong naar Saigon. Voor ca. 77 Euro ben ik klaar voor m’n zoon en me zelf!

Groeten Nunu

Hallo Nunu,

Je hebt echt een mooie prijs.

Ik heb net ook even gekeken op de site van VA en een ticket nu boeken kost je usd 122 voor beide ( voor een kind boven de 12 en 107usd met onder de 12).

k ben blij dat je een prijs hebt waar je in hebt kunnen vinden.

Misschien ben je net op tijd geweest, en heb je je aanvraag wat eerder gedaan dan
15-12 en de bevestiging nu gekregen?

Maar dat is niet belangrijk, jij bent tevreden.

Gr.
Ton.

Nee Ton, Ik denk dat dat de enige route was die ze nog niet aangepast hadden. Ik heb geboekt en betaalt met visa om 18.25! Echt heel veel geluk. Dank je voor je melding, anders was het een stuk duurder geworden.

Heb net nog even zitten kijken naar tickets van Danang naar Hanoi voor eind juli, maar die zijn wel met 40 % gestegen in verhouding met een week terug. Pech dus. Dat wordt dan waarschijnlijk toch de bus…