Goedkope tickets binnenlandse vluchten Vietnam tot juni

Voor degenen onder jullie die voor juni in Vietnam zijn, kan het uit om op de site van Vietjet Air te kijken. Ze hebben vanaf nu heel goedkope tickets. Welliswaar een peperkte routekeus, maar voor de belangrijkste routes zit je goed met prijzen vanaf 290000 vnd…

Hallo Nunu,

Lijkt een mooie prijs.

Even voor Viet Nam Airlines kost een ticket op 9 mei van Saigon naar Hanoi economie class ( de goedkoopste 62 dollar pp, met maximale bagage pp met incl. handbagage 32 kg pp ).

Ben even van de 25 kg uit gegaan.

Met Vietjet Air betaal je voor dezelfde vlucht op ongeveer hetzelfde tijdstip pp
58 dollar met 25 kg bagage inclusief handbagage ( maw. deze zou er dan bijkomen).
Dus met bijv, 5 kg handbagage mag je bagage max 20 kg pp zijn

De prijs van de VND 290000 is zonder belasting en bagage, maar later komt er bijna 20 dollar service fee en belasting bij.

Heb je wat bagage; handtas is bagage, komt er 3.33 dollar bij + hierover belasting en fee.
Dit is wanneer je vooraf betaald ( pre paid. )

Op het vliegveld alles betalen is dan het dubbele voor 1 handtas.

1. Checked baggage fees (fare exclusive VAT) (effective from 01-01-2012)

PACKAGE
CHARGE
Buy at the airport
Up-to 15kg package at airport
200,000 VND
Overweight baggage/kg
30,000 VND
Prepaid baggage
15kg
70,000 VND
20kg
100,000 VND
25kg
180,000 VND
30kg
280,000 VND

Verschillen zijn dan maar minimaal, want iedereen heeft volgens mij al snel 15 kg bagage bij?
Dan scheelt het 8 dollar pp.

Maar ieder voordeel is meegenomen.
Daarin heeft Nunu gelijk.

Ik zou wanneer je van deze maatschappij gebruikt maakt gewoon even je datum invullen en wat fiktieve namen en dan kijjken waar je op uitkomt, en dan je beslissing maken…

gr.
Ton.

Nou, dat is dus echt mensen blij maken met een dooie mus! Ik zat vannacht speciaal te wachten op die goedkope tickets, maar toen ik na 45 minuten eindelijk kon boeken, bleek dat die prijs van 299.000 alleen voor vertrek vóór 1 juni te boeken was. Ik heb net weer even gekeken, maar nu zijn diezelfde tickets al 900.000, dus de aanbieding bestaat dus helemaal niet meer! Sorry…

O, wat jammer voor je!

Groetjes, Anne