Heeft iemand ervaring met het boeken van een ticket via Kilroy? Het liefst wil ik natuurlijk een niet al te duur ticket naar Vancouver :retard: , maar lees ook veel dat je goedkoper naar andere plaatsen in BC kunt vliegen. Kan iemand een beetje een richtlijn geven voor hoe duur jullie ticket was/is?
Ik ga in october voor ongeveer een jaar naar Vancouver. Het kan iets minder zijn, maar ook best een paar maanden langer. Ik weet dus iig de datum dat ik terugreis nog niet. Hoe doen jullie dat met een vliegticket? Hoe zit het met een vliegticket met een open terugreisdatum? Of is het vrij makkelijk mogelijk om als je gewoon een retourtje koop om de datum van de terugreis tzt te veranderen (voor waarschijnlijk wel een vergoeding).
Twee keer een enkeltje kopen lijkt me geen optie, want dan betaal je per ticket 3 keer zoveel als een retourtje (met vaste data).
Je kunt altijd bij het reisbureau aangeven dat je terugreis nog niet vast staat. In veel gevallen kunnen zij het zo regelen met de vliegmaatschappij dat jij je ticket nog kunt wijzigen voor een kleine vergoeding of gratis. Je moet dan wel je ticket bij het reisbureau boeken, via internet kan dit volgens mij niet.
Inderdaad kun je dat het beste bij een reisburo doen. Mijn zus werkt op een reisburo en zij heeft voor mij en mijn zoon de tickets geregeld, zij heeft dus echt alles goed uitgezocht!
Het beste is een retourticket, heen- en terugreis vast boeken, en dan met de mogelijkheid tot omboeken.
Je kunt wel een heel goedkoop ticket (via internet) nemen, maar dan kun je soms helemaal niet omboeken. Dat staat in de heel kleine lettertjes, en die krijg je via internet niet te lezen…
Voor mijn zoon boekt ze nu zijn terugreis om en dat kost hem €100,-, dit was de goedkoopste combinatie, lage prijs voor ticket (amsterdam-ottawa retour) €615,-, met mogelijkheid tot omboeken voor zowel heen als terugvlucht.
Veel succes ermee!
En vergeet niet een annuleringsverzekering af te sluiten.
Ik heb geen ervaring met het vliegen via Kilroy, maar ik heb zelf gewoon een enkeltje geboekt. Ik vlieg met Air Transat voor €500 naar Vancouver en dan vlieg ik vanuit Vancouver met Air Canada door naar Vancouver Island.
Ik zou verder ook niet weten welke plaatsen in BC goedkoper zijn om naar te vliegen. Over het algemeen is het zo dat tickets naar de grotere luchthavens (bij grote steden als Vanouver) goedkoper zijn dan naar kleinere steden.
Als je een student bent, kun je volgens mij voor onder de 400 euro een retourtje kopen via KLM. Dan krijg je een speciaal studententarief, alleen wijzingen zijn dan volgens mij best prijzig.