ik wil begin volgend jaar met een aantal mensen een rondreis gaan maken. we zijn nu bezig met de trans mongolie expres en een rondreis in china / indonesie/ thailand en india.
maar we hebben familie in melbourn wonen en het lijkt ons leuk daar een weekje te gaan logeren en misschien wel door australie te trekken als ons geldbedrag ons dat toelaat
nu was mijn vraag. heeft iemand een idee wat ongeveer de kosten zijn? een vlucht van een van de landen waar we willen verblijven naar australie? of heeft iemand anders een site waarop informatie staat?
Jullie gaan de Trans Mongolie Express en een rondreis China, Indonesie, Thailand en India. Vanuit Indonesie willen jullie verder naar Down Under. Om de prijs van een vliegticket te bepalen zijn er meer gegevens nodig. Het maakt erg uit waar vandaan je vertrekt, hoe lang en wanneer zijn bijvoorbeeld erg belangrijk
Waar ga je dat ticket kopen, is ook een belangrijke factor in prijs. Koop je het ticket naar Australie in: Nederland of in Azie…
Vanuit Indonesie naar Australie: je kan daar op verschillende manieren komen, en ik denk dat de eerste manier voor jullie de meest makkelijke manier is, de andere manier is minder logisch maar wel avontuurlijker
De eerste bestaat uit optie’s via SIN als vertrek naar MEL, want SIN is meer een hub dan JKT/CGK, meer competitie op de ticket markt. Vanuit JKT/CGK kun je ook naar MEL. Een andere mogelijkheid is vanaf DPS. Vanuit Bali vliegen er dagelijks kisten naar Down Under.
Een andere mogelijkheid is via: Timika, over Darwin naar Australie, niet echt logisch maar wel veel avontuurlijker…
Bepaal eerst waar vandaan wanneer je precies wil gaan, en hoe lang. Dan weet je meer en heb je meer input vwb de prijs.