vliegticket kosten juli/augustus

Lieve mensen,

ik hoop dat iemand mij hier kan helpen, ik was namelijk nogal geshockeerd door de bedragen voor de vliegtickets naar curacao.
In de zomer van 2013 willen wij graag met 4 personen naar curacao. We kunnen in een vakantiehuis van een kennis dus hebben alleen vliegtickets nodig. Nu zat ik alvast te kijken wat de kosten hiervoor zijn in juli/augustus. Ik ben afhankelijk van het zomerverlof en kan dus alleen de laaste twee weken van juli in de eerste twee weken van augustus op vakantie.
Ik schrok nogal van de prijzen, je kunt nu nog niet voor 2013 kijken, maar de kosten liggen voor dit jaar rond 1200 euro per ticket (retour). Dat vond ik nogal tegenvallen. Ik had me laten vertellen dat je meestal rond de 650 euro kwijt bent. Ligt dit aan het feit dat als je laat boekt het duurder is? dus zijn de prijzen wel normaal als je in januari, februari gaat boeken voor juli/augustus?
Iemand ervaring mee toevallig? Zelf in die maanden gevlogen?

Liefs Nicole

Dag Nicole,

De vliegtickets in de maanden juli/augustus zijn inderdaad wel hoger aangezien hoogseizoen is.
Hoe langer je wacht hoe duurder de ticketprijzen worden.
Wij boeken meestal gelijk in jan/februari zodra de data in juli en augustus vrij komen, dan heb je de meeste kans op ticketprijzen rond de 600/700 of 800 euro. Ook dat is nog wel aan de hoge kant maar dat is echt het seizoen.

Succes!

Desi

klopt je moet heel erg vroeg boeken!
bij tix.nl kun je goedkope vliegtickets vinden vanaf dusseldorf vliegen is veel goedkoper scheelde mij 300euro

met vriendelijke groet

De prijzen liggen 5/6 maanden van te voren iets lager dan dat je de vliegticket gaat boeken met ongeveer 4 weken verschil. Maar de prijzen in het hoogseizoen zullen in het algemeen wel duurder zijn dan in het laag seizoen.

Ook zou je eens kunnen kijken met bijvoorbeeld KLM, om duitsland als opstartpunt te nemen.
Dit kan soms echt enkele honderde € verschil maken.
Je vliegt dan alleen van bijvoorbeeld Dusseldorf - Amsterdam - Curacao.
Curacao - Amsterdam - Dusseldorf.

Hartstikke bedankt allemaal! Dan wachten we even af wanneer de tickets voor juli/augustus volgend jaar beschikbaar worden. Als de prijs dan meevalt gaan we het doen! Zo niet, wacht ik een paar jaartjes tot ik ook een normale baan heb waarbij ik de vakantie kan opnemen zoals ik dat zelf wil. Dan gaan we lekker buiten het hoogseizoen :slight_smile:

Nogmaals bedankt allemaal!

Groetjes Nicole

Kijk ook eens op www.seatguru.com

Ik kwam daar een KLM vlucht in augustus 2012 tegen die ca 200 Euro goedkoper is dan wanneer je via de site van KLM boekt.

Aan het eind van het jaar maar eens flink shoppen via internet.

www.thelatinworld.nl/curacao