We zijn van plan om op duikvakantie te geaan naar Egypte. Nu doen er verschillende verhalen de ronde over de tarieven van extra bagage zoals duikuitrusting. Op het vliegveld bij het inchecken kun je geconfronteerd worden met ineens onvoorzien extra kosten.
Weet iemand hoe dit zit en welke maatschappijen een eerlijk tarief berekenen?
Waar vind ik betrouwbare informatie? Moet je vooraf aanmelden?
bij jetairfly betaal je 20 euro extra voor duikbagage
je moet dit wel onmiddelijk bij ticketreservatie melden
je mag dan 20 kg meenemen aan duikgerief en 20 kg gewone bagage
indien je dit niet doet en je hebt overgewicht dan betaal je aan de incheck
8 euro per kilogram overgewicht
Kijk eens op het Duikforum. Daar staat veel over dit onderwerp.
Mijn eigen ervaring: ik neem altijd mijn eigen duikspullen mee op vakantie. Of het nu naar Engeland is, Indonesie of Egypte. Mijn kompas en onderwatercamera en flitsers heb ik in mijn handbagage, mijn lamp (Heser) soms ook. Mijn overige spullen (uiteraard zonder fles en lood) stop ik in mijn gewone bagage. Mijn vakantie-uitrusting weegt ongeveer 15 kilogram. Ik neem weinig kleren mee, en blijf altijd netjes onder de 20 kilogram. Ik meld mijn bagage nooit van tevoren aan, en hoef ook nooit bij te betalen.
Bij sommige maatschappijen kun je voor niet al te veel geld een sportuitrusting bijboeken. Prijzen hangen af van maatschappij en bestemming. Vaak kun je prijzen terugvinden op de websites van de maatschappijen.
Transavia is een van de maatschappijen die het meest onvriendelijk is voor duikers. Jammer genoeg hebben zij de meeste charters naar Egypte.
[URL=“http://www.duikforum.nl”]