Duiken

Komende zomer (juli/augustus) wil ik graag 3-3,5 weken naar het buitenland om daar mijn duikbrevet te halen. Ik heb niet veel eisen, enkel dat ik buiten Europa wil gaan en ik (als student :wink: ) niet al te veel heb te besteden
(ik weet natuurlijk dat het niet goedkoop is, maar ik wil er zeker geen 2000-3000 euro aan uitgeven). Ik zat zelf te denken aan een max van 1500 (incl vliegticket), zodat ik daar ook nog ā€œfatsoenlijkā€ geld kan uitgeven.

Wie zou er mij een beetje kunnen helpen?
Ik had als eens rondgekeken voor Tioman in Maleisiƫ, dus dan zou ik vliegen via KL of Singapore. Iemand ervaring met dit soort vakantie (dus vliegen op een van deze plaatsen en dan over land naar Tioman)?

Andere tips en verhalen zijn natuurlijk ook van harte welkom!

Het probleem is een beetje dat je in het hoogseizoen wilt reizen, en dat de goedkoopste ticket inmiddels al uitverkocht zijn. Voor je vliegticket ben je al snel 800-900 euro kwijt. Je houdt dan slecht 600 euro over voor een verblijf van ongeveer 25 dagen, wat neerkomt op zo’n 25 euro per dag. Daar kun je prima onderdak en eten voor betalen, net als lokaal vervoer en attracties, maar geen duikcursus. Voor je PADI open water ben je namelijk al snel 250-300 euro kwijt.

Je zou kunnen kijken wat een vlucht naar Bangkok kost, mogelijk vind je nog een ticket voor 750 euro. Thailand is goedkoper dan Maleisie, dus als je budget reist komt je daar bijna rond voor die 1500 euro. Moet je wel afzien van alcohol, en in hele goedkope accomodatie slapen! t Is een keus.

In Egypte kun je overigens wel 3 weken duiken voor 1500 euro, en ook Kroatie en Malta zijn betaalbare bestemmingen. (Alleen niet buiten Europa ;))