Zijn er hier ook mensen die voor nu of later dit jaar een ticket hebben geboekt via Afriqiyah en inmiddels gehoord hebben dat deze vlucht niet door kan gaan? Dit vanwege de onregelmatigheden in Libïe, maar mede doordat er een embargo van toepassing is op de luchtvaartmaatschappij Graag hoor ik reacties van mensen die in dit zelfde schuitje zitten en hoe de situatie aan te hebben gepakt.
Wij hebben rechtstreeks bij Afriqiyah 4 tickets geboekt voor een retourvlucht in juli/ augustus naar Johannesburg. Ik heb zelf ook alle accomodaties al geboekt.
Afwachten tot het laatste moment is voor ons geen optie. We hebben deze reis geboekt omdat we 25 jaar getrouwd zijn en ik ben al ruim een jaar bezig met plannen e.d. In juli is het hoogseizoen en ik ben bang dat er dan geen tickets meer te boeken zijn.
Zelf hebben wij nu voor de zekerheid tickets geboekt bij de KLM, die refundabel zijn tot 3 uur voor vertrektijd. Zijn wel dure tickets, met een annuleringsbedrag van €200 per ticket, maar als we toch met Afriqiyah kunnen vliegen, is dit wel een uitkomst…
Dus via het calamiteitenfonds kan je het ook wel vergeten.
De annulering- en/of reisverzekering betaald ook niet uit, omdat onrusten/ oorlog in een land een uitsluiting is. Je vraagt je wel eens af waarvoor je nog een verzekering afsluit…
Zou je mij inderdaad op de hoogte willen stellen als je ticket wordt omgeboekt en hoe? (en bij welk reisbureau je hebt geboekt) Mag wel via een email ofzo hoor als je niet alle gegevens op het forum wilt plaatsen.
Jij bent namelijk de eerste van wie ik hoor dat het ticket omgeboekt wordt, tot nu toe heb ik gehoord dat omboeken onmogelijk is. Dit omdat alle geldstromen binnen Afriqiyah geblokkeerd zijn en daarom niemand (particulier als reisbureau) de mogelijkheid heeft het ticket te annuleren of te wijzigen.
Het advies wat ik gekregen heb is om dan ook een nieuw ticket aan te schaffen en pas als de situatie in Libië weer rustig is en het bedrijf groen licht krijgt om zijn werkzaamheden te hervatten is er een mogelijkheid om restitutie te vragen.
Marion, ik heb inderdaad ook alle mogelijke instanties en verzekeringen geprobeerd en overal hetzelfde verhaal. Niemand stelt zich in die zin verantwoordelijk voor mogelijke restitutie. Ik vroeg me dus ook al waarom al die dure verzekeringen dan af te hebben gesloten :s