Vliegen van Cambodja naar Vietnam en dan?

Hoi wij zijn een gezin met 4 kinderen (leeftijd 11/15) en gaan eind Juli naar Vietnam en Cambodja.
We starten in HCM en gaan via de Mekong Delta naar PP Cambodja. Omdat we al over het water naar PP gaan vraag ik me af of het verstandig is om nog helemaal over het water naar Siem Reap te gaan. Ik las ergens dat de speedboot er 6 uur over doet, klopt dat?

We hebben vanaf PP nog 12 dagen over waarvan we de helft nog ongeveer aan het strand willen zitten het liefst op een plek waar je goed kan duiken. Wat zijn goede duikplekken? Het liefst niet al te toeristisch en met weinig kans op regen in augustus?

Eigenlijk wil ik nog naar Hoi An Hue en naar Nha trang liefst ook nog naar een home stay. Wat is haalbaar in niet al te veel dagen?

Ik zie nl ook geen goedkope vluchten (x 6 is altijd duur) van Cambodja naar Vietnam, Da Nang bijvoorbeeld??
wie heeft er antwoorden op mijn vragen???
grt Astrid

Hallo Astrid,

Of het verstandig is om van PP naar SR met de boot te gaan hangt ook een beetje af van jullie budget.
Je kan wat besparen op een prive rit met een auto naar SR ( is goedkoper en bus is nog goedkoper ).

Ik denk dat je jullie voorkeur moet laten wegen, maar inderdaad, op 5 a 6 uur moet je wel rekenen ( + transfer naar je hotel ( en de kosten ervan ).

Duiken

Ik weet natuurlijk niet wat je gewend bent als duiker ( ik ben overigens geen duiker ), maar heb me door ervaren duikers laten vertellen dat Nha Trang en Phu Quoc leuk zijn ( niet te vergelijken met Thailand en Maleisië ed. ), maar wel touristisch.

Wil je echt een niet touristische lokatie en blijkbaar het mooiste duikgebied van Viet Nam, dan is Con Dao “the place to be”
Moet je wel vertellen dat ik geen enkele notie heb of dit duur is of niet, of gangbaar, maar deze is site is hoog aangeschreven in Con Doa.

http://www.dive-condao.com/index.html

Vind je deze lokatie geweldig, dan kan je daar je schema op aanpassen.

Vliegen

Helaas, dat is relatief duur in ZO Azië.
Van Viet Nam naar Cambodja of omgekeerd kost je al snel 200 USD ppp ticket minimaal volgens mij…

Maar misschien met wat creativiteit in je schema en hulp van mensen op dit forum, kan je wat geld besparen?

Maar vliegen van Cambodja gaat over Saigon, maar misschien met een enkeltje SR naar Saigon en dan binnenlands naar Danang wat goedkoper kan zijn ???

Zonder Con Dao, is het wel mogelijk om Nha Trang en / of Hoi An.

Ik benieuwd naar jouw en andere reakties.

Gr.
Ton.