Vliegen naar Peru

Heeft er iemand van jullie ervaring met de organisatie toperu.nl uit utrecht ?

Ik wil eind Januari een enkele reis boeken naar Lima of een andere stad, maakt niet zoveel uit. Maar het lijkt wel of een enkeltje nog veel duurder is dan een retourvlucht… Ik heb al op verschillende sites vanuit diverse plaatsen (Amsterdam, Dusseldorf, Brussel, London) maar ik blijf bij absurde prijzen terecht komen… iemand betere ideeen?

Een goed idee is om in plaats van een enkeltje een retour te kopen. Het is gebruikelijk dat een retourbiljet goedkoper is dan een enkele reis. Of we dat begrijpen, dat is wat anders. Ook wil een vlucht via de Verenigde Staten wel eens redelijk geprijsd zijn (bv. Continental/United). En verder: goed zoeken.
Bedenk ook dat als je inderdaad met een enkele reis gaat inchecken, de luchtvaartmaatschappij mogelijk weigert je tot het vliegtuig toe te laten. De officiële regels van Peru vereisen namelijk het bezit van een uitreisbiljet uit Peru (binnen 183 dagen) wil je tot Peru worden toegelaten. In de praktijk controleert Peru daar nooit op, maar luchtvaartmaatschappijen doen dat vaak wel. Je zult dus met een biljet enkele reis in Lima geen problemen hebben, maar bij het inchecken in Amsterdam, Brussel, enz. mogelijk wel.
Ik neem hierbij aan dat het je bedoeling is om als toerist naar Lima te reizen (dus op een toeristenvisum dat je bij aankomst in Lima in je paspoort gestempeld krijgt, met een geldigheidsduur van maximaal 183 dagen).
Succes ermee!
http://www.hostellima.nl/

Die deal vanuit Antwerpen klinkt goed! Wanneer zijn die promo’s ongeveer en kan je die gewoon vinden op de KLM site?

Ik heb een ticket van uit Madrid gekocht. Dan zijn de prijzen ook echt een stuk lager. Je hoeft alleen nog maar een goedkoop ticket naar Madrid te kopen (deze zomer voor 70 euro) en zo ben je veel goedkoper uit.

1 like

Hoi , Mijn ervaring met vliegreizen naar Lima Peru is … 4 jaren geleden eerste keer 640 euro en de sindsdien 5 keer geweest hoogste Prijs 1180 euro dus , ja het schijnt duurder te zijn als je langer dan 1 mnd gaat .
En ook ik , ben altijd aan het zoeken naar de beste prijs maar het is nog steed moeilijk en onbegrijpelijk dat er zoveel verschil is maar mijn ervaring is dan ook elke manier uitproberen dus TIPS zijn altijd welkom . en ( heeft er misschien iemand ervaring met , Traveltheworld.nl ??? bvd gr Chris