(Vitamine)pillen meenemen? En welke nationale parken?

Mijn moeder wil graag dat ik mijn zink tabletten en/of vitaminepillen mee neem als ik naar Australie ga. Nou weet ik dat je geen eten en dierlijke en plantaardige producten in mag voeren maar weet dus niet hoe het met zulk soort pillen zit.
Mag je ze meenemen als je ze aangeeft? En hoe ziet dat met dingen als reistabletjes, ibuprofen, slaappillen?

Een andere vraag: ik heb 3,5 maand de tijd voor de route van Cairns naar Melbourne. Ik keek laatst even in de LP en zag toen al een aantal nationale parken in de buurt van Cairns. Welke zijn nou echt de moeite waard op mijn route? Omdat er toch best wel veel zijn vind ik het lastig om te bepalen naar welke ik heen wil en de moeite waard zijn.

Of je nou naar Texel, Townsville of Timboektoe gaat: mijn advies is laat die pillenzooi thuis. Overal ter wereld is vers fruit en overige gezonde voeding te koop en zeker in Australië is dat ook geen probleem. Overigens, en ik ben bang dat je dat liever wilt horen, is er volgens mij geen beperking, mits voor eigen gebruik en je je backpack er niet mee vol stouwt. En geloof het of niet, ook in Australië zijn apotheken! Of aangeven bij de douane nodig is weet ik niet, als het niet nodig is merk je dat vanzelf.

Wat de NP’s betreft: smaken verschillen. Wellicht raadzaam om te kijken met wat voor vervoer je gaat reizen en of en hoe de parken op je route daarmee bereikbaar zijn.
3,5 maand is best een luxe voor dat traject.
Zelf vind ik het deel boven Brisbane veel interessanter dan tussen Melbourne en Brisbane (muv Sydney).
Aanraders van mijn kant: GOR, Fraser Island, Carnarvon NP, Atherton Tableland
Hopelijk krijg je nog meer tips.
Goede reis!

Goede vraag. Hoe ga je (auto, openbaar vervoer, hotels, backpack) en welke tijd van het jaar? Mijn geliefde neemt altijd allerlei pillen mee en we hebben nog nooit problemen gehad maar om zeker te zijn moet je de regels nalezen.
Yeehaw

Ik heb toch maar besloten om ze niet mee te nemen, heb geen zin om dalijk in de problemen te komen… Kijk wel of ik daar iets kan kopen.
Ik vertrek zaterdag al:vak02:

Hallo,

Ik ben zelf met al die pillen die je opnoemt Australie gewoon binnen gekomen. Ik heb zelfs de pil bij me nog nooit op gecontrolleerd. Je kan trouwens alle pillen gewoon ook in Australie krijgen dus meenemen hoeft niet eens.

Heel veel plezier!

Helemaal mee eens. Vitaminepillen vindt ik zulke onzin. Eet gewoon groente en fruit, maar ja dat is mijn mening, he!

Daintree national park, ten noorden van Cairns is echt geweldig.
Google maar even voor het bewijs :

http://images.google.nl/images?source=ig&hl=nl&rlz=1G1GGLQ_NLNL348&q=Daintree%20national%20park&lr=&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi

Verder heb ik zelf stage gelopen in Mareeba wetlands, iets meer landinwaarts. Dit gebied staat vooral bekend om haar vogels.

Je hebt daar stage gelopen? Wat voor stage?
Ik ben namelijk ook op zoek naar een stage in australie.
ik hoor het graag.

Dag J de heij,

Wat voor stage wil je gaan doen?
Ikzelf heb voor 3 nationale parken ranger werk gedaan.

2 daarvan vielen onder http://www.bushheritage.org.au/. Hier kan je contact mee opnemen, zij hebben sowieso een vrijwilligers programma. Ik heb dit in overleg gecombineerd met een stage.
Het was een onvergetelijke tijd, want je zit echt midden in de wildernis.

Het park Mareeba wetlands is van een particulier. Zij hebben ontzettend veel werk in dit park gestoken en het resultaat mag er wezen. Ik zag dat ze onlangs met een advertentie in de Columbus stonden. Ik heb simpelweg een mailtje geschreven waarin ik vertelde wat ik voor ze kon betekenen. Daar waren ze positief over en ik kon zo beginnen.

http://www.mareebawetlands.org/

Succes met het vinden van een stageplek!