visumaanvraag online formulier

Hallo allemaal,

In september en oktober ga ik op reis naar India, hiervoor ben ik nu mijn visumaanvraag aan het invullen. Op het online formulier wordt gevraagd om een Citizenship/National Id No. en twijfel ik wat ik hier in moet vullen. Is dit het persoonsnummer wat op je paspoort staat?

Als je het niet weet heb je de optie NA (Not Available) in te vullen. Dit wordt ook gedaan op de voorbeeld visumaanvraag die ik tegenkwam op de website van Sawadee (http://www.sawadee.nl/paspoort_en_visum_info/INDIA-NL.pdf)

Wie kan mij duidelijkheid geven wat ik het best in kan vullen bij Citizenship/National Id No. ? :slight_smile:

Volgens mij is dat gewoon je burgerservicenummer, BSN. Staat op je paspoort.

1 like

Wij hebben inmiddels onze visumaanvraag opgestuurd naar de ambassade en…het valt niet mee.
Vergeet niet een werkgeversverklaring te lateninvullen. Is echt nodig.
Tevens wordt er streng gekeken naar de foto 5x5. Bij ons hangt dit nog; schouderpartij hebben wij er niet op staan. Morgen horen we of alleen hoofd voldoende is…

Succes met de aanvraag en veel reisplezier

Ondertussen heb ik vorige week mijn visum zonder problemen ontvangen.

Ik heb de visumaanvraag gedaan via de ANWB winkel. Hiervoor dien je op https://www.visumonline.nl/ je visum aan te vragen. Je krijgt dan op het eind meteen de juiste bijlagen en een voorbeeld van de werkgeversverklaring toegestuurd in PDF.

De foto was bij mij ook een discussie. Fotograaf zei dat een lichtgrijze achtergrond ook acceptabel is. ANWB dacht van niet omdat wit in hun checklist staat en belt met het visumburo. Lichtgrijs is wel oke en wordt geaccepteerd.

Verder is het van belang dat je geen tegenstrijdigheden opschrijft. Gebruik dus dezelfde datums in het online formulier van de Ambassade als in je boekingsbevestiging van je ticket. Gebruik dezelfde functie in je werkgeversverklaring als in het online formulier van de Ambassade.

Bij mij was het binnen 7 dagen geregeld tussen inleveren en ophalen paspoort bij de ANWB winkel.

Haha…wij hebben inmiddels weer nieuwe pasfoto’s opgestuurd maar als het goed is gaat het nu lukken. Hoop ik dan.
Nu gaan we 8 september pas weg dus we hebben nog even.

Groetjes