Visum

Hoi allemaal,

Mijn vriend in Bodrum zegt dat er al 2 dagen op het nieuws daar word geopperd dat als turkse mensen in de EU in een bedrijf gaan werken,geen visum meer hoeven aan te vragen en andersom ook??Ik hoor er hier niks over,dus ik zei al tegen hem,misschien heb je het verkeerd begrepen,maar hij heeft het vandaag weer gehoord op het nieuws,weet iemand hier meer over???

Groetjes Verouchka

Roesje : dit klopt gedeeltelijk, het stond vandaag ook in de ned.kranten
Het gaat erom dat als een turk naar de eu moet voor werk er een snelle procedure is afgedwongen via het europese hof om onmiddellijk een visum af te geven.maar er moet wel degelijk nog een visum zijn.het fijne weet ik er ook niet van.moet je even googlen

Ik denk dat je dit bedoelt Raak.

Zeg er even bij, dat ik dit van af een subtopic heb gekopieerd. Het was een artikel geplaatst door Ayasha.

Turkse chauffeur kan zonder visum Duitsland in

Een Turkse chauffeur op een vrachtauto van een Duitse onderneming moet zonder visum Duitsland in kunnen. Dat heeft het Europese Hof in Luxemburg bepaald. Aanleiding was een klacht van twee Turkse chauffeurs die telkens voor een rit naar Duitsland naar het consulaat moesten voor een tijdelijk visum.

Volgens de klagers is de visumplicht in strijd met het associatieverdrag van de Europese Unie en Turkije uit 1973. Dat verdrag sluit ‘nieuwe beperkingen’ voor het vrije verkeer in de dienstensector uit.

Het Hof heeft bepaald dat Turkse staatsburgers die in het grensoverschrijdende goederenvervoer in opdracht van een Turkse onderneming Duitsland in willen, aan niet meer verplichtingen hoeven te voldoen dan die, welke in een protocol bij het associatieverdrag uit 1973 zijn neergelegd. Het telkens weer moeten aanvragen van een visum, met de mogelijkheid dat dit visum wordt geweigerd, is in strijd met de vrijheid van dienstverlening, zoals in dat verdrag overeengekomen.

lokum.nl

Roanna : ja dit artikel had ik gelezen idd.is dus echt alleen werkvergunning, maar als ze hier mee bezig zijn volgt er via dit verdrag misschien wel meer. blijven volgen dus…