Hoi,
ik heb een vraagje ivm het afhalen van het visum in Brussel. Mijn reispartner kan moeilijk tijd vrijmaken door zijn werk en ik vroeg mij af of ik deze kan alleen gaan ophalen voor ons twee? Het aanvraagformulier hebben we al. Dus als ik paspoort en pasfoto’s bij heb van ons beiden, zou ik deze dan alleen kunnen verkrijgen?
Mercieeee voor reactie!!
Nathalie
geen garantie: maar volgens mij moet dan kunnen, als je de papieren maar voor elkaar hebt.
Hallo,
Wat ik denk ik wel handig is dat hij jou machtigt. Dat hij dus toestemming verleent dat jij de aanvraag doet voor een visa. Dit eisen ambassade’s als je niet getrouwd bent. Ik weet dit omdat dit zo werkte bij de Thaise Ambassade in Den Haag.
Ik kan je natuurlijk niks garanderen maar dit geeft je wel veel meer kans dat het lukt.
Waarin jij en hij dus tekent.
gr van Moira
Ik heb wel vaker een visum voor anderen gehaald, geen probleem. Zolang je het ondertekende formulier maar bij je hebt.
Nog nooit een machtiging moeten hebben?
Bij de Thaise Ambassade en consulaat zijn ze daar heel streng in anders word je naar huis gestuurd. Zonde van je tijd dus.
gr van Moira
Mercie voor jullie raad!
Ga het alvast proberen maandagmorgen…
Nathalie
Als je het formulier afdrukt via internet en laat invullen door je parnter en twee foto’s meeneemt, dan is dit geen enkel probleem…zo ga ik het morgen namelijk ook doen en heb vorige week een telefoontje gedaan naar de ambasade om te vragen of dit kon.
Heb jij je visum dezelfde dag gekregen?