Hallo allemaal, ik heb een ticket gekocht om 19 augustus naar Ghana te reizen. Nu moet je eerst het ticket kopen en kun je dan pas je visumaanvraag doen. Kwam uit op het CIBT, alles geregeld, gelekoorts enting, ticket, enz. nu heb ik al drie keer het visumaanvraag formulier ingestuurd, zoals aangegeven via de submit knop maar ik krijg geen mail met visum aanvraag nummer terug. Heb al een andere computer geprobeerd. De anwb kan me niet helpen en de hulplijn zegt, probeer het nog eens. Begin het onderhand wat benauwd te krijgen, heeft iemand een idee?
Ik vertrek 17 augustus naar Ghana en heb net mijn visumaanvraag (eerste keer) via VisumPlus.nl aangevraagd.
In den haag moet je persoonlijk langs, wat voor mij erg rot was. Ik betaal nu iets meer, maar dan wordt alles voor me geregeld via Brussel. Hoef er het huis niet voor uit. En de regels zijn minder streng dan Den Haag.
Vergeet niet dat je voor je visumaanvraag verplicht je gele koorts vaccinatie moet hebben! En soms ook een cholera-vrij stempel (krijg je automatisch bij de GGD)
Ik heb via Brussel de submit knop ingevuld en kreeg wel een bevestiging via mail. Maar die heb ik verder nergens voor nodig gehad, dus ook geen visumaanvraagnummer…?
Via wie/wat heb jij het geregeld dan?
De ANWB heb je in ieder geval helemaal niks aan. Die staan buiten dit soort dingen. Dingen mbt visums kun je alleen via een ambassade of een visumdienst regelen.
Via Wereldwijzer app
Hoi naatb, het is mn eerste aanvraag dus moet via brussel begreep ik, en langs gaan in brussel of den haag is wat ver, woon in groningen. Het kan via de anwb als ik dat formulier maar verstuurd kreeg, dat is het laatste, gele koorts enting heb ik nog tot 2018, kopie van mn gele boekje, pasfoto’s, alles, alleen dat verrekte formulier waarvan ik het antwoordnummer nodig heb. Als het niet lukt bel ik maandag visumplus, heb de site al gevonden, dank voor de tip.
Eerste aanvraag kan ook via den haag, maar inderdaad; daar moet je persoonlijk langs. Voor Brussel geldt dit niet
De ANWB mag dit dacht ik niet afgeven. Het CIBT waar jij over spreekt is ook geen ANWB, dit is ook gewoon een visumdienst. Zij beheren bijvoorbeeld visumdienst.nl en nog een uit m’n hoofd.
Heb je het formulier via hun gekregen of via de site van de Brusselse ambassade gedownload?
Wat ga je precies in Ghana doen?
Via Wereldwijzer app
De bedoeling was dat ik alle documenten inlever bij een anwb winkel in groningen, die sturen het door naar het CIBT. Een aantal dagen later kan ik dan mn paspoort weer halen. Via de anwb, CIBT en de ambassade krijg ik het zelfde pdf formulier toegestuurd, ik doe dus its fout, vergeet iets of ben nog slechter met computers dan ik al dacht. Ik ga 6 week naar Accra on me te oriënteren of ik daar wil wonen werken, logeer bij een vriend in huis.
Je e-mailadres correct ingevuld? ![]()
Wel omslachtig allemaal ANWB > CIBT > ambassade en weer terug. Nou ja. Ik hoop dat het lukt voor je. Ik vond het erg prettig via VisumPlus. Eigen contactpersoon en ik kon alles vanuit huis opsturen naar hun en zij regelen de rest. Als het goed is moet ik m’n spullen en visum as dinsdag terug krijgen.
Je hebt een vriend in Accra wonen? Weet hij toevallig een leuk guesthouse/hostel niet te ver buiten de stad waar het gezellig is? Ik ga zelf ruim 3 weken. Wil een dagje of miss 2 in accra blijven. Voor enkele dagen naar het oosten gaan en vervolgens naar een vrijwilligersorganisatie vertrekken half uurtje van Cape Coast af van vrienden. Voor Accra en het oostelijke deel ben ik nu nog van alles aan het onderzoeken
wat te zien/bezoeken, waar te verblijven etc. Altijd leuk ![]()
Maar hoe kom je er zo bij om misschien naar Ghana te emigreren? Het is nu niet bepaald een populair land zeg maar. Sorry voor mijn nieuwsschierigheid trouwens! Haha
Via Wereldwijzer app
haha, ja, mn email goed ingevuld (5x). Ga vandaag met visumplus bellen. De enige kennis die ik van Accra heb is via deze vriend en van internet, kan je dus niet aan adressen helpen helaas. Van cape coast weet ik dat daar zijn community woont en dat we daar een week heen gaan omdat het er feest is, soort vruchtbaarheid feest wat ook te maken heeft met vis en vlees, al hoef ik persoonlijk niet te zien hoe ze een gazelle offeren (al gebeurde dit van oudsher met een mens) Weet niet of je er in die periode ook bent. Kan vragen wanneer dat feest is als je wil.
Ik wil al langer uit nederland weg, ook omdat het voor mij in het noorden moeilijk is om werk te krijgen en als ik dan toch verhuis ik dan liever naar het buitenland ga. Heb een tijdje in zuidafrika gezeten wat ik ook erg mooi vond dus dat vage plan lag er al, nu kreeg ik die uitnodiging om bij die vriend te komen logeren om Ghana te ontdekken en wat ik er over lees staat me wel aan, dus ga eerst eens kijken. En met een local zie je gewoon meer van het land en cultuur dan dat je in een hotel zit. Of met een georganiseerde reis mee gaat.
Ja, ik heb gelezen over die feestdag!. Dat is de eerste van september geloof ik? Dan ben ik er nog! Zit dan op een vrijwilligersproject een half uurtje van Cape Coast af (tussen Accra en Cape Coast in). Dus ik zou een bezoekje kunnen brengen.
Ik heb afgelopen weekend mijn eerste nacht in Accra geboekt. Ik verblijf in AGOO hostel voor in ieder geval één nacht. Misschien dat ik er later nog een nacht bij boek, maar dat moet ik even aankijken. Ik wil daarna oostwaarts gaan voor een aantal dagen (Volta Region/Wlii Falls) Ik ben een vrouw die alleen reist en zoek eigenlijk nog een soort van gids ofzo… Denk dat ik dat toch wel een stukje prettiger ga vinden. Wil niet mijn hele vakantie aan mijn mouw worden getrokken als blanke attractie. En met een lokale gids erbij scheelt dit toch weer wat.
@ Naat, mn visa word geregeld door een bedrijf in breda dus ik ben rustig. Als je wil kunnen we nummers uitwisselen, kunnen misschien aan cape coast wat afspreken, ik ben met die ghanese vriend op stap die zes week, maar misschien handig om wat nummers te hebben en als je toch op dat feest bent wat ervaringen uit te wisselen.
O Breda, dat is visumdienst.nl uit mijn hoofd? Fijn iig dat het nu allemaal geregeld wordt/is! Ik kreeg net bericht dat mijn visumaanvraag retour gestuurd is. Hij is dus goedgekeurd!
Ja lijkt me leuk! Stuur me anders even een PB met je e-mail en tel nr.
Ik ben de 18e en wellicht ook de 19e in accra en vertrek daarna naar de Volta Region (oa wli falls) om op do 22 of vrijdag 23 aug naar Asaafa af te reizen waar ik de rest van mijn verblijf zal doorbrengen. En vanuit daar de omliggende regio zal bezichtigen. Ik hoorde net dat er de 24e vanuit het project een trip naar Kakum NP gepland staat met wat andere vrijwilligers. Dus dat staat ook al gepland ![]()
Ik zie je PB wel binnenkomen!
Via Wereldwijzer app
Hoi naaTb en Jeroen, ik ben rond deze tijd ook in Ghana. Het lijkt mij zeker leuk om in contact met jullie te komen.
Leuk beebe! Stuur anders even een pm met je tel nummer en e-mail! Dan kunnen we contact houden via app of mail!
Via Wereldwijzer app
Hoi naaTb,
Ik ben nieuw op dit forum. Geen idee hoe pm kan versturen. Misschien pm met je nummer en geef ik antwoord op dan krijg je dan mijn nummer. Is dat een idee?
Ik heb je net een privé bericht gestuurd.
Via Wereldwijzer app
hoi beebe, ik heb je ook een pb gestuurd, hoop dat je hem hebt gekregen, ben hier ook nieuw haha
Kunnen we straks een groepsapp aanmaken!
Via Wereldwijzer app
Dat heb ik idd voorgesteld haha word nog gezellig in ghana, zal mn oranje outfit maar meenemen lol