Visum voor Nederland aanvragen in Sri Lanka

Goedemorgen!

Ik wil een vriendin uit Sri Lanka uitnodigen om naar NL te gaan. Heb gekeken op de website van buitenlandse zaken.

Daar word ik doorverwezen naar de Zwitsers ambassade in Colombo. Heeft iemand van jullie al ervaring om daar een visum aan te vragen voor Nederland?

Groet Rita

Ja hoor, laatste keer ging het ook zo. Procedure 100% zelfde als voorheen op NL ambassade. Dus primair sponsor brief vanuit jou, ‘bewijs’ dat zij in Lanka terugkomt (vakantieverlof van werkgever, studieverlof van school enzo) en aan de slag…

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Dank je wel Erik!

Hoi Ritam, mij lukt het niet, ben al bezig met de 4e aanvraag. Ben benieuwd hoe het jou vergaat?
Gr Sonja

Hallo Sonja,

Wat vervelend!
Ik hoop er het beste van!
Hebben ze ook aangegeven waarom het visum niet werd verstrekt?

Groeten Rita

ze zijn er niet van overtuigd dat het om een korte vakantie gaat, ze denken dat de Srilankaan niet terugkeert… ze vinden het raar denk ik, wij hebben zelfs de vliegtickets erbij, maar zelfs dat is geen reden om dan inderdaad terug te vliegen.

Zoals boven al aangegeven: dat is inderdaad niet voldoende, sorry. Er moet echt aannemelijk gemaakt worden dat zhij na die vakantie weer teruggaat. Bijvoorbeeld brief van school of werkgever waarin verlof bevestigd wordt. Voor iemand die zijn/haar Eigen bedrijf runt is het gewoon vele malen moeilijker via sponsoring een toeristenvisum te krijgen…

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Hoi Erik. ja maar wij hebben echt alles tot in den treure aangetoond hoor…huwelijkspapieren van het echtpaar, schoolgaand kind, werkgegevens, eigen huis/land. We proberen het nog 1 keertje van de week en hopen op een welwillende ambtenaar, je kunt niet meer doen dan voldoen aan alle eisen en als ze het dan nog steeds risicovol vinden houdt het op vrees ik…

Hoi Sonja,
Jeetje dat is dan wel ingewikkeld. Het klinkt inderdaad wel dat je de stappen hebt ondernomen die Erik heeft aangegeven.

Ben wel benieuwd naar het resutaat van deze poging dan.

Groeten Rita

Hoi Rita, het is weer niet gelukt, wij stoppen er mee. Sad but true, hoe gaat het met jouw aanvraag?
Gr Sonja

Hallo Sonja,

Wat jammer dat het niet gelukt is!
Onze aanvraag loopt nog.

Groet Rita

Zelfs brief van universiteit helpt niet. Je wordt gewoon als leugenaar uitgemaakt. Daarom ben ik op zoek naar middelen om aan de sabotage van visa aanvragen door vfsglobal.ch een einde te maken. Aangezien dit een procedure is namens Schengen landen zou namens slachtoffers door jurist(en) een procedure gestart moeten kunnen worden bij Europees hof.Welke jurist voelt zicht geroepen.

Ik heb daar zo nare ervaringen mee omdat visa aan arme mensen geweigerd worden omdat men bang is dat die niet meer naar huis terugkomen. Het is pure discriminatie wat daar plaatsvindt en volgens de controleurs is Nederland daar verantwoordelijk voor. Ik zoek nu medestanders om een procedure te starten bij het Europees hof wegens discriminatie.

Mensen die studeren, geen werk hebben, niet getrouwd zijn en sociaal netwerk hebben worden in Sri Lanka beschouwd als arme mensen. Arme mensen krijgen daar geen visum, rijke mensen wel. Er is daar discriminatie tussen rijk en arm en dat verdiend aandacht bij het Europees hof. Wie dat ook vindt kan daarover met mij in contact komen via mij Facebook pagina.