Procedure inzake visumweigering voor Nederland

Toen de zus van onze dochter wilde bezoeken is haar het visum door de Zwitserse autoriteit geweigerd. Tegen deze weigering heb ik beroep aangetekend waarop een duidelijke toelichting kwam op die weigering die erop neer kwam dat de zus van onze dochter niet rijk genoeg was. Kortom er is in dit opzicht gediscrimineerd tussen arm en rijk. Tegen deze vorm van discriminatie heb ik een klacht in gediend bij Europees parlement en de parlementariër die het behandelde stelde dat ik gelijk had maar dat er juridisch conform de visumcode gehandeld was. In dit geval is discriminatie dus legaal gemaakt. Discriminatie is tegen de rechten van de mens. Mijn vragen: Komt dit in aanmerking voor een procedure bij het Europees hof? Zo ja wat zijn de kosten daarvan? Is een dergelijke procedure met meerdere mensen te starten? Zo ja, zijn er mensen die zich geroepen voelen om een procedure te starten? Binnenkort wil ik landelijk de publiciteit zoeken inzake deze gang van zaken. Misschien zijn er mensen die dit ook willen. Reageren kan ook via een bericht op mijn Facebook pagina.