Een vrouw uit ghana in de stad Accra wil een definitief visum om naar België te komen, bij mij in te trekken en met mij te huwen. Ze wil alles zelf bekostigen. Mijn vraag is; is dit moeilijk en wat gaat haar dat kosten?
ik begrijp het probleem niet, als jullie een koppel zijn is het eenvoudiger dat jij naar Ghana gaat en jullie daar alle formaliteiten vervullen nodig voor een visum
zijn jullie geen koppel en is het enkel om het visum te doen, begin er niet aan.
Ofwel ga je naar Ghana en huw je daar. Dan komt ze in theorie met een D-visum definitief naar België.
Ofwel komt ze met een C-visum met het oog op een huwelijk naar België. In dat geval dienen jullie binnen de 3 maand (termijn van het visum) te huwen.
En inderdaad, indien het niet om je partner gaat, begin er niet aan.
Als het daarentegen wel echt om je partner gaat, dan zijn de zaken gewoonlijk vrij eenvoudig; men doet niet echt moeilijk bij DVZ. Het C-visum gaat wel veel sneller. Dan is je partner binnen enkele maanden hier; ik zou daarvoor opteren. Caveat: zie wel dat je dossier altijd nauwkeurig in orde is; geen slordigheden of onvolledigheden, want daar vallen de dossierbeheerders over; zij zijn zeer legalistisch!
Dank u allemaal voor de fijne tips. Heb weer wat bijgeleerd.
Hallo
Visum D is ingewikkelder dan een visum C
Bij Visum D moet ze eerst een taal cursus doen en een examen. er zijn daar wel kosten aan verbonden.
voor visum C geen taal cursus en examen snel en goedkoop, nadeel het is maar voor 3 maanden. maar je kan wel gewoon trouwen in Nederland / België.
maar als je in Ghana trouwt is goedkoper en daarna legaliseren dan is de trouwakte geldig in NL / Be
maar als je geen koppel bent en niks om haar geeft stop met deze onzin als het alleen maar om een visum / verblijfsvergunning gaat.
groet marcel
Dank u Marcel.