Visum Vietnam

Heeft iemand ervaring met visum aanvraag? Beter bij de ambassade of HCMC

Hallo B,

Je bent hier aan het juiste adres; ik heb hier veel ervarihng mee.
Is net wat je wilt.

In Saigon bedragen de kosten; 10 USD voor de aanvraag brief ( LOA ) +25 USD voor het visum.
Bij de Ambassade bedragen de kosten 70 EURO + eventueel een vrij dag; zijn alleen op werkdagen open en je moet er naar toe.

Gr.
Ton.

Beste Ton bedankt voor je reactie. Nu wij gaan 42 dagen wat zijn dan de kosten?

Gr Bart

Hallo Bart,
Even via de telefoon vanuit phu quoc.
Kosten voor het visum zijn gelijk bij een single entry visum: 25 usd pp.
Voor een multy entry visum zijn de kosten ook gelijk: 50 usd pp.

Kosten voor de loa kunnen wat hoger zijn, reken max op 20 usd pp.

Gr.
Ton

Beste Ton is auto rijden buiten de grote steden te doen? En hoe zijn de wegen daar? Is het veilig om in het donker te rijden?

Gr Bart.

Goedkope vliegtickets van Nha trang naar Danang, ik heb al gezocht op verschillende sites en vond deze nog vrij prijzig door extra kosten! Waarschijnlijk beter last minute te boeken?
Als we moeten kiezen tussen verblijf in Ninh Binh of Mai Chau wat is dan meer aan te bevelen? Of is dat appels met peren vergelijken? GRoeten Bart

Hallo Bart,

Het huren van een auto zonder chauffeur moet ik je echt afraden, mits je een vietnamees autorijbewijs hebt.
Een internationaal rijbewijs is niet geldig!

Wanneer je je bedenkt dat bijv. de A1 snelweg van Saigon naar Hanoi maar 2 baans weg is ( dus met tegemoetkoimend verkeer en gescheiden door een streep.
Daar riujden dan vrachtauto’s, peronen auto’s, bussen, scooters, fietsters, karren getrokken door buffels enz op.
Kan je indenken wat je kan verwachten op secondaire wegen die nog smaller zijn en dan alles ook nog onverlicht.

Mai Chau en Ninh Binh
Is wel een beetje onvergelijkbaar.
Maar moet je echt kiezen dan zeker gaan voor Mai Chau.

Viegen is inderdaad onverwacht aan de prijs in Viet Nam.
Voor het stuk Danang naar Nathrang is het reizen over de weg nog het overdenken waard.

VWB. de tijd zou het ongeveer 2,5 uur schelen, langer over de weg.
VWB. kosten zou het niet veel uitmaken; misschien wel iets goedkoper.

Gr,
Ton.