Visum USA aanvragen in Mexico

Ik reis momenteel 8 maanden door Latijns Amerika en eindig mijn trip volgende maand in de USA. Hiervoor heb ik een visum nodig. Omdat ik vorig jaar in Iran ben geweest kom ik niet meer in aanmerking voor een ESTA Visum. Hoe kan ik in Mexico aan een visum komen voor Amerika? Kan ik die gewoon aanvragen bij de Amerikaanse ambassade in Mexico City?

Voor zover ik weet moet je in een dergelijk geval inderdaad naar een Amerikaanse ambassade.

Hallo!

Ben jij er nog uitgekomen met je VS visum? Ik ga binnenkort ook naar Iran en later in dezelfde trip hopelijk naar de VS. Ben benieuwd of dat dus nog lukt!

Jef

Sent from my GT-I9505 using Wereldwijzer mobile app

Gelukt! Uiteindelijk… Eenmaal in de ambassade deden ze totaal niet moeilijk. Ze snapte ook niet waarom ik, uit Nederland, een visum kwam aanvragen. Toen heb ik het uigelegd en stelde ze gewoon wat random vragen en het moet geloofwaardig lijken dat je voor toerisme in Iran bent geweest. Vier dagen later kreeg ik het visum opgestuurd in mijn paspoort. Bij de grensovergang snapte het niet; ‘hmm ze hebben hem een keer een visum geweigerd’'. Toen vertelde ik dat dat kwam omdat ik in Iran ben geweest en die vraag bevestigend had geantwoord en toen werd alles duidelijk. Volgens mij keken ze niet eens echt in mijn paspoort, alleen naar het computertje.

Maar een afspraak maken was echt verschrikkelijk moeilijk. Het is maar net wie je treft want ik kreeg binnen twee dagen drie verschillende mailtjes.
-We weten het probleem van de website. We laten het je zsm weten als het is opgelost.
-Je bent géén Mexicaan dus het is NIET mogelijk.
-Je bent van harte welkom, kijk op de website hoe je een afspraak moet maken (…)

Ik raad je daarom aan om een visum in een ander land dan Mexico aan te vragen. Het is btw 10 jaar geldig.

1 like