Visum probleem

Hallo ,

Kan iemand mij precies vertellen wat ik voor papieren nodig heb voor een Vrijwilligersvisum voor Ghana? Ik ben namelijk vandaag van een koude kermis terugekomen van de ambasade. Kreeg geen visum. Wat een nare mensen!!
Ze hadden het over een uitnodingsbrief (dat zag ik hier later ook op het forum) maar ook een garantie brief vanuit NL. Ook moesten de referenties/adressen kloppen met het aanvraagformulier.

Kan iemand mij het precies vertellen?

Alvast bedankt…

Gr. Irene

Hallo Irene

De ambassade doet inderdaad steeds moeilijker. Het lijkt wel of ze geen vrijwilligers willen hebben in Ghana. Geloof mij als je je visum eenmaal hebt dan heb je de ergste Ghanazen ook al gehad.

Wat wij onze vrijwilligers meegeven is:

2 referentieadressen met naam, adres, telnr
Dit zijn ons eigen adres en dat van een hotel waar onze vrijwilligers de 1e nachten verblijven. Let op tegenwoordig vragen ze ook de namen van de eigenaars van het hotel!?

uitnodigingsbrief of brieven van de instantie(s) waar de vrijwilliger gaat werken.

Een garantiebrief van ons als organisatie dat wij borg staan voor onze vrijwilliger en de zorg voor hem of haar hebben tijdens het volledige verblijf. Dit zou de (nederlandse) organisatie jou moeten geven.

bovenstaande plus alle andere dingen die je nodig hebt zoals ze genoemd staan op de site van de ambassade.

Succes

Wout