Visum Lhasa binnen, problemen met rest van Tibet?

Hallo,

Wij hebben via een reisorganizatie een Tibet visum kunnen regelen. De reisorganizatie heeft aan dat het visum alleen voor de Lhasa regio is, en dat verdere excursies per se vooraf geregeld moeten worden. Heeft iemand ervaring om in Lhasa ter plekke excursies te regelen voor de gebieden die buiten Lhasa vallen?

Groeten Pascal

In Lhasa zijn excursies te regelen naar andere delen van Tibet, maar voor de meeste van die excursies zul je een permit moeten (laten) regelen. Buiten Lhasa heb ik meerdere keren per dag mijn paspoort en permit moeten laten zien, zowel langs de kant van de weg, in een klooster, of in een hotel. Ga dus echt niet op reis zonder de juiste papieren!

Wanneer je Tibet in gaat, staat op je permit hoe lang je mag blijven, en wat de samenstelling van je groep is. Je permit staat namelijk niet in je paspoort, maar is een papiertje wat voor een hele groep is. Ik heb geen idee of je dit permit zomaar kan verlengen… Het viel me echt op dat alles aan de grens (met Nepal) heel erg goed gecontroleerd werd.