Sinds 24 augustus moet iedereen die een visum wil zich persoonlijk melden bij het Chinese Visa Center. Daardoor moet een afspraak worden gemaakt. De eerstvolgende vrije datum is 23 september. Dat is lastig voor mensen die eerder willen vertrekken
Gelukkig is er een uitwijkmogelijkheid: in Brussel worden nog wel visa uitgegeven, ook voor Nederlanders, en hoef je niet persoonlijk naar het Visa Center. Kijk op http://visumdienst.com/nieuws/29/++++China.html
Dus ook niet meer online te bestellen?
online kon al niet
Ik zie je meer reageren op visum vragen, doe je zelf iets in die wereld?
Ja ik ben directeur van Visumdienst Breda.
-
-
- Updated - - -
-
Alle visumaanvragen worden geweigerd voor mensen die een stempel van Turkije in hun paspoort hebben. Die kunnen beter een nieuw paspoort aanvragen voordat ze de visumaanvraag indienen.
Dat verklaart een hoop
Als je een organisatieaccount neemt, dan kun je de volledige naam van je bedrijf, bedrijfslogo en een link naar je website en/of social media opnemen in je profiel. Zie www.wereldwijzer.nl/accounts
De situatie is compleet veranderd: visumaanvragen mogen sinds 1 september niet meer in Brussel worden ingeleverd, iedereen die een visum wil moet zich persoonlijk in Den Haag melden, en zonder afspraak. Let er wel op dat mensen zonder kopie van het oude paspoort (voorzover paspoorten nav na 01.01.2014) en mensen met een stempel van Turkije in hun (oude) paspoort geweigerd worden. We hopen dat de siituatie vanaf 20 september weer normaal is. zie http://visumdienst.com/nieuws/29/++++China.html
Hoi Toon, Ik probeer voor 10 Oktober een L-visum (one time entry) aan te vragen. Ik zag op jullie site dat men nu ook mensen weigert met een stempel van Thailand. Is dat in jouw ervaring nog steeds zo? Ik ben in Maart 2016 2 weken in thailand op vakantie geweest (zonder voorafaangevraagd visum), betekent dat in jouw ervaring dat mijn aanvraag geweigerd gaat worden? Kan ik beter wachten met mijn aanvraag tot 20 September, al wordt het wel erg kort dan.
Uit interesse weet iemand wat het probleem met een bezoek aan Thailand is?
Ik had hetzelfde probleem met een visum voor Turkije dat ik in mijn paspoort had zitten. Bij mij is het uiteindelijk gelukt om een e-visum/groupsvisum aan te vragen. Wellicht is dat ook een mogelijkheid voor jou? Zie het andere topic daarover.