Samen met 4 vrienden trek ik deze zomer naar Nepal en (hopelijk) naar Tibet.
We weten dat we in Nepal een visum moeten aanvragen én als groep moeten gaan. We zitten alleen een beetje krap met tijd.
Ik las op het net dat het aanvragen van zo’n visum voor Tibet een werkdag of 3 kan duren. Heeft iemand ervaring en kan dit ook sneller? Als we onze tour willen halen zouden we op 1 of 2 werkdagen een visum nodig hebben.
Vraag 2: is er enige mogelijkheid om te versnellen?
ALs je met KLM via China vliegt ga je eerst naar Tibet en dan moet je van te voren je visum regelen. Afgelopen jaar ben ik eerst naar Nepal gegaan en daar hebben ze toen (terwijl ik aan het rondtrekken was) mijn visum voor Tibet geregeld. Dit kan niet vooraf gedaan worden en dan loop je dus een risico. Vervolgens van Kathmandu naar Lhasa gevlogen (probeer een plekje links in het vliegtuig te krijgen voor uitzicht op Everest). Vandaar zijn we dan weer met een jeep in ongeveer 10 dagen via o.a. Everest Base Camp terug gereden naar Kathmandu.
Vorig jaar zijn er weinig Visa afgegeven wegens de OS en dit jaar heb je te maken met de verjaardag van 50 jaar verbanning van de Dalai Lama. Op dit moment zit Tibet weer op slot geloof ik.