vissen in thailand

Hallo,

Ik wil in november en december naar Thailand, hoog op mijn verlanglijstje staat het bezoeken van 1 of meerdere natuurparken, van welke zijn de prijs/kwaliteit verhouding oké? Ook wil ik kajakken en de big game (vissen op haaien en tonijn) doen maar vind hier over weinig informatie over

Ewoud

Hee Ewoud,

Rond Kanchanaburi moet het mogelijk zijn om onder begeleiding te vissen in de Kwai-rivier. Vraag even rond in de hoofdstraat. Ik weet niet of dat in een NP is.

Op Phuket kun je op Rawai-Beach een boot huren om te vissen. Je eigen hengel meenemen hoeft niet. Deze mannen kennen de plekken waar je gewenste vis zit.

Het mooiste NP is volgens mij Khao Sok NP, daar kun je evt. kajakken als het water hoog genoeg staat (nov-dec, moet kunnen)

Hans.

Met de visstand van tonijn is het wereldwijd niet bepaald goed gesteld. Met veel haaien is het nog slechter gesteld: dit zijn bedreigde dieren.

Gelukkig.

Heel veel plezier met je andere activiteiten.

niet big game fishing maar wel zeer grote vissen vangen??

dus geen haaievinnensoep bij de chinees en alleen nog maar een ceasarsalade ? en uiteraard woensdag stemmen op de partij van de dieren en niet op die andere haaien

Bij de Chinees krijg je geen echte haaievinnen.
En ja, naar mijn mening: alles wat we kunnen doen om deze bedreigde dieren te beschermen moeten we doen.

1 like

Het zou je sieren als je je wat meer zou verdiepen in de problematiek van een land/gebied waar je heengaat.

Nee, ik stem niet op de PvD. Ja, ik ben tegen shark finning. Typ die term eens voor de grap in in Google en misschien snap je dan waarom…

(Ik ben niet per definitie tegen vissen, al zou ik het zelf niet doen. Maar er zijn soorten waar wij mensen IMHO met hun poten vanaf moeten blijven.)

He, Dit heb ik ook op mijn lijstje staan. Ik wil ook in Thailand vissen… Welke periode ga je precies? Heb je al een ticket geboekt?

gr Vince

Ik mag ook graag vissen en je hebt er genoeg doe doen aan catch and release, er is ook nog een duidelijk verschil sportvissers vissen met een hengel vissers en stropers doen het met netten en andere methoden.
Dus ik zou zeggen kijk goed om je heen er zijn op de eilanden wel bureautjes die dit aanbieden en goede vangst toegewenst.