ivm met het aflopen van mijn 30 dagen visa (25 nov), moet ik het land uit/visarun maken.
Ik wil namelijk nog langer in thailand blijven, daarna reis ik door naar Laos.
Over een aantal dagen ben ik in de buurt van Mae Sot en wil de visarun dan ook bij de
grensovergang van Mae Sot doen, maar is het op dit moment mogelijk om daar een visarum te maken? ivm met de situatie nu?
Heeft iemand hier recente informatie over of is iemand hier zelf geweest?
Ik zou Birma mijden, op het nieuws hoor je niet zoveel meer maar het is nog altijd een gespannen situatie daar.
Persoonlijk vind ik dat je altijd een conflict land niet bewust moet bezoeken met wat voor rede dan ook……**Better save **than sorry!!!.
Zou lekker de grens met Cambodja over gaan, maar goed wie ben ik.
Bij een visum-run ga je het land niet echt in. Is alleen ff een stempeltje halen en weer weg. Alleen weet ik dus niet of die ‘service’ op dit moment geboden wordt…
(Begrijp me goed, ik zou op dit moment NOOIT door Myanmar willen reizen, maar daarvan is hier geen sprake.)
Wij zijn juist terug uit thailand en hebben vauit Mae sai even geshopt aan de overkant in birma in thai ki lek. Er waren ook lui die alleen een stempeltje haalden voor extra verblijfstijd in thaliand kost je wel 500 bht.
allereerst bedankt voor jullie reacties!
Eenmaal in Mae Sot kwam ik er al snel achter dat een visarun daar heel snel gaat en dat er eigenlijk nooit een probleem is om de grens over te komen, ook sluit deze grens niet. Het is namelijk niet toegstaan om hier verder Myanmar in te reizen, je kunt alleen het grensplaatsje Myawadi bezoeken voor 1 dag (voor 17.30u weer terug zijn bij de grens om je paspoort op te halen) Je kunt er dus niet langer blijven en verder reizen kan ook niet.
Het ging bij mij heel snel… stempeltjes aan de Thaise kant, stempeltjes in Myanmar en 500B betalen, even rondgelopen in Myawadi en weer terug over de 420m lange brug om aan de thaise kant mijn nieuwe visa stempel te ontvangen. Je hoeft daarbij niet eens te wachten (zoals de thaise en birmeze mensen), ze zien je aankomen en je wordt meteen apart genomen… gaat heeel snel dus en eenvoudig!
Ben in totaal 5 dagen in Mae Sot geweest… daarna 2 nachten Sukhothai en zit nu in Chiang Mai.