Visa Zuid Oost Azie

Op 20 september vliegen mijn vriendin en ik naar Bangkok om drie maanden later vanuit Kuala Lumpur weer terug naar Amsterdam te vliegen. In de tussentijd willen we de volgende landen bezoeken: Thailand, Laos, Vietnam, Cambodja en Maleisie. Weet iemand te vertellen wat de laatste ontwikkelingen op visa gebied zijn. Is geld en een pasfoto genoeg om aan de grens je visum te regelen of moeten we hier in Nederland al wat regelen. Ik las ergens dat Vietnam van te voren geregeld moet worden in Nederland. Ook gaan we waarschijnlijk 2 of 3 keer de grens over Thailand IN. Kan je dan teren op het feit dat je binnen 30 dagen weer weg bent (wat we niet kunnen bewijzen wat we regelen niks vantevoren). Ik ben benieuwd naar jullie reacties en tips voor activiteiten, steden en dergelijke zijn natuurlijk altijd welkom…:slight_smile:

Qua visa weet ik niets over cambodja/ vietnam. Laos is ter plekke te regelen vanuit Thailand. 35 usd + pasfoto. Ze doen in principe nooit moeilijk als je geen uitreisticket hebt in Thailand, maar de luchtvaartmaatschappij mag je weigeren. Mijn ervaringen zijn dat hier nooit om word gevraagt maar toch…Hou er rekening mee dat als je over land/zee Thailand inkomt je slechts een 15 dagen krijgt…30 word alleen gegeven via de lucht.

Succes en een leuke vakantie…