Visa voor Spanje!!!

beste forum lezers,
mijn vraag is als volgt,
mijn vrouw is braziliaanse, nu is mijn vraag, de restvan ons gezin 2 kinderen( 7 en 9 jaar jong) met de zweedse nationaliteit en ik zelf met de nederlandse nationaliteit!!!
is het eenvoudig om voor mijn braziliaanse vrouw een visa te verkrijgen!!
we willen ons medio 2011 gaan vestigen in de regio malaga een ander belangrijk issue is dat we een woning vinden voor long term rental welke dicht bij een school is gelegen ivm met onze school gaande kinderen, wie weet er leuke plaatsen waarbij de afstand naar de school niet al te groot is
met vriendelijke groet,
lava13
ps alle info is welkom

Je zou eerst eens met de spaanse ambassade in NL contact moeten opnemen en hen de vraag mbt nationaliteiten voorleggen (ook voor je zweedse kinderen)
Mbt scholen: wat voor school zoek je? Als je een gewone openbare (spaanse) school zoekt voor je kids dan komt elk redelijk groot dorp in aanmerking. Zoek je een internationale school dan is de keuze minder groot.
Ik heb de indruk dat je nog niet echt hebt uitgezocht of e.e.a wel mogelijk is. Spreek je spaans? Heb je al een baan? Medio 2011 is snel, voor je het weet is het zover.

olah

olah corberana,
het probleem is juist dat we de ambassades van spanje/brazilie en nederland al 2 maanden geleden vershillende emails gestuurd hebben!!! en waarop we tot op heden nergens antwoord op gehad hebben!!! n schande!! bellen had ook geeen zin want dan zeiden ze dat we een email moesten sturen!!! ben gewoon op zoek naar de juiste persoon die ervaring en of info hieromtrent over heeft, en ja we hebben al veel plaatsen bekeken voor huisjes te huren en je wet dan ook net zo goed als mij dat iedere makelaar zegt dat de scholen in de buurt liggen van hun objecten en war blijkt dan? juist het tegenovergestelde waar te zijn, daarom dachten we om via dit forummet mensen in contact te komen die ons hun ervaringen/ideen of zelfs een huis kunnen aanbevelen,
de kinderen en mijn vrouw praten portuguees, ikzelf praat redelijk spaans/portuguees, goed engels/duits en n beetje frans.
wij hopen gewoon via dit forum zoveel mogelijk extra info te ontvangen, hopelijk kun jij ons ook nog verder helpen.
groetjes en een gezond en gelukkig 2011 voor alle forum lezers
lava

Lava,

Even een aantal zaken duidelijk maken:

*Zijn jullie op zoek naar een openbare school of een privé school??
*Hebben de kinderen alleen de zweedse nationaliteit of ook de nederlandse??
*Woont je braziliaanse vrouw met jou in Nederland?

Aan de hand van de antwoorden kunnen we op zoek gaan en proberen je verder te helpen.

Heb je al een idee van waar je ongeveer wilt gaan wonen in Malaga??
Kust of binnenland, al een dorp of streek op het oog? Zijn julllie al eens een periode op vakantie geweest in Malaga om de streek te ontdekken?

Un saludo

olah
un feliz ano novo
de kinderen hebben de zweedse en braziliaanse nationaliteit, mijn vrouw is braziliaanse enze heeft me alleen 2x in nederland bezoekt , ze heeft dus geen visa voor nederland en of een ander eu land, nu hopen we eigenlijk een visum te verkrijgen op basis van het gemeensschapsrecht in nederland.(voor de kinderen van haar is het niet moeilijk daar ze de zweedse nationaliteit hebben, het lijkt me ook stug dat ze de moeder van de kinderen kunnen scheiden!! er is ooit het ““CHEN”” arrest geweest, n ander voordeel zou kunnen zijn dat we geen aanspraak hoeven te maken op de sociale voorzieningen!!) mocht dit niet lukken dan schijnt het dat spanje een makkelijkere route is!!!
verder willen we de kinderen gewoon op een spaanse openbare school zetten waarbij we dan ook denken om ze een extra curses engels te laten volgen!! ze spreken portuguees en de verschillen tuusen spaans en portuguees zijn voor jonge kinderen niet zo groot!! kinderen leren snel een vreemde taal.
het liefst willen we ons daar vestigen in spanje aan de kust waar het swinters ook nog aangenaam warm is we denken zelf aan de plaats fuengirola of een klein plaatsje daarbuiten zoals mijas of benalameda, we willen begin mei daar intensief op zoek gaan om voor de periode vanaf augustus daar voor een lange termijn een huisje te huren, kopen willen we het eerste jaar dus niet.
we hebben al allebei in verschillende landen gewoond we zijn op zoek naar een rustige buurt met een school niet al te ver van het huis vandaan , maar ook n plaatsje waar we savonds lekker kunnen genieten van n bar/terrasje en n beetje vertier!! discos hoeft niet meer zo!!! hahha
ik hoop dat ik je nu iets meer info gegeven hebt, en vind het heel attent en fijn dat je ons verder wilt helpen, en nogmaals van die ambassades hoor je dus echt niets, denk ook dat ik ze volgende week maar eens probeer te bellen al zal het wel met skype moeten gaan want gewoon bellen word te duur!!! want je word altijd doorverbonden en in de wacht gezet!!!
saludos
lava13