Hey,
ik zou volgend jaar (aug-nov)met mijn gezin (vrouw + 2 zonen) voor 4 maanden naar OZ willen gaan (vakantie).
Omdat we langer dan 3 maanden gaan, moeten we visa aanvragen in bij de Parijse ambassade.
Heeft iemand ervaring hiermee ?
Kunnen ze dit weigeren ??
We gaan nl in december 2008 onze tickets boeken, maar gisteren hebben we een mail gekregen van Parijs en ze raden af tickets te kopen voor je goedkeuring van hen gekregen hebt.
En moet je je reispas al hebben VOOR je je visa aanvraagt of kan later je reispasnummer doorgegeven worden ?
Hi!
Ik wist niet beter of je moet een toeristenvisum voor langer dan 6 maanden aanvragen in duitsland. Dus met Parijs heb ik geen ervaring helaas. In principe kunnen ze niet weigeren. Ik denk wel dat je moet aantonen dat je genoeg financien hebt om de 4 maanden te kunne bekostigen in Australie. In jullie geval zou ik wachten met het boeken van de vliegtickets tot de visumaanvraag is goedgekeurd. Ik denk niet dat er problemen zullen zijn maar je weet maar nooit! Je hebt tijd genoeg om je ticket te boeken, sterker nog ik weet niet eens of je in december al voor volgend jaar aug kunt boeken?
Wat bedole je precies met reispas? Ik heb geen idee wat dit is
je kan in Berlijn of Parijs aanvragen. De Brusselse ambassade heeft geen visa-afdeling.
En de beste tickets zijn er 11 maanden op voorhand - vroeger dat dit kan je niet boeken … dus hoe vlugger hoe goedkoper …
In Belgie heb je je identiteitskaart, maar als je reist naar “verre oorden” heb je een reispas nodig (geen idee hoe je dit noemt in NL). een reispas is 5 jaar geldig … en uiteraard ook prijzig
alvast bedankt voor je reactie
Okay dat wist ik niet. Vanuit nederland wordt je altijd doorverwezen naar duitsland.
Wij noemen dat een paspoort. Ik dacht al dat je dat bedoelde maar wist het niet zeker.
Normaliter werkt het zo dat je bij de aanvraag van je visum je paspoornummer niet nodig hebt. Wel moeten de namen op de visa’s overeen komen met de namen in het paspoort.
Hebben ze aangegeven hoe lang het nog gaat duren voordat de visa’s goed gekeurd worden? Hoe vroeger boeken hoe goedkoper inderdaad maar als de visa niet goedgekeurd wordt ( denk niet dat dat het geval zal zijn)dan zit je met je tickets in je maag.
Succes!