hi, ik wil een week of 2 naar amerika gaan als een toerist, heb ik hier voor een visum nodig ? ik heb een nederlandse paspoort
kan je ook alleen reizen naar amerika als je 18 jaar bent ?
bedankt
hi, ik wil een week of 2 naar amerika gaan als een toerist, heb ik hier voor een visum nodig ? ik heb een nederlandse paspoort
kan je ook alleen reizen naar amerika als je 18 jaar bent ?
bedankt
Nee, je hebt geen visum nodig. Voor Europeanen is een speciale regeling: in het vliegtuig krijg je een zg. ‘green card’ om in te vullen, die laat je zien aan de douanebeambte bij aankomst en klaar. Het enige dat je voor je vertrek moet regelen, is de ESTA-verklaring. Dit is een soort veiligheidsscreening die je moet ondergaan. Gewoon op internet een (gratis) vragenlijst invullen en een aantal dagen later krijg je goedkeuring om naar de VS te reizen.
Als 18 jarige is het geen probleem om alleen te reizen, de enige vereiste is een eigen paspoort. Maar die heb je kennelijk al, dus: geen probleem!
Alvast veel plezier!
Hallo,
Ik wil als Nederlander met mijn Nederlandse paspoort naar Florida voor een week, geen probleem lees ik wel. Mijn vriendin heeft echter een Filipijns paspoort en een verblijfsvergunning voor Nederland, kan dus ook vrij reizen door alle Schengen landen.
Heeft ze een visum nodig voor de US ? hoe kom je hier achter en hoe regel je dat ?
Any answers ?
Johan
Oei, dat is een goede. Wellicht is de beste optie om deze vraag aan de Amerikaanse ambassade in Den Haag te vragen (en sinds ambassadepersoneel meestal niet erg communicatief is bij dit soort vragen via email, raad ik aan dit telefonisch te doen).
Ik ben benieuwd naar de uitkomt!
Met een verblijfsvergunning ben je nog geen staatsburger van een land. En dat is zover ik weet het criterium voor het Visa Waiver Program van de VS. Dus ik vrees dat het niet zo simpel zal gaan.
Maar goed, ik ben geen expert op dat gebied, bellen met de ambassade zal inderdaad de beste optie zijn om uitsluitsel te krijgen.