Ik heb een georganiseerde reis geboekt naar Myanmar.
Voor Myanmar moet je een visum aanvragen. Een VOA is niet mogelijk voor iemand uit Europa.
De reisorganisatie geeft aan dat ik moeten wachten tot een maand voor vertrek voor de aanvraag.
Ik wil niet voor verassingen komen te staan zo vroeg voor vertrek.
Welke informatie moet ik verzamelen?
Ik las ook nog iets over een werkervarings-verklaring of een werkgevers-verklaring (in het engels).
Welke van de 2 is het?
Wie er ervaring mee heeft, kun je een berichtje achterlaten?
Bedankt.
Jan.
Wij zijn in november geweest. Je kan zo’n 2 maanden van te voren je visum aanvragen in Belgie of Duitsland. Of via een visumkantoor.
Binnen 3 maanden na afgifte van je visum moet je de maand vakantie hebben genoten. Dus wanneer je in mei gaat kan je m nu al aanvragen. Kom je in juni terug dan moet je nog even wachten.
Formulieren kan je downloaden bijvoorbeeld hier: http://www.visacenter.nl/vn/include/bestanden/160.pdf
Dit is het bureau waar wij ons visum hebben geregeld. Binnen een week hadden wij ons paspoort weer terug. Maar ik heb ook verhalen gelezen van langer dan 3 weken. Een maand vind ik wat kort om je aanvraag te starten. 2 maanden is beter. Wanneer je namelijk een fout maakt in je aanvraag kan je weer opnieuw beginnen. Je moet 2 maal hetzelfde formulier invullen handgeschreven. Dus niet kopiëren! En 2 pasfoto’s (vraag even na of dit nog zo is, Myanmar is snel aan het veranderen).
Je hoeft alleen een werkervaring in te vullen (zie mijn link). Let op, zet er niet op dat je journalist bent (geweest) of iets dergelijks. Dan is de kans dat je geweigerd wordt groot. Ze houden niet zo van pottekijkers ;-). Dus een werkgeversverklaring niet nodig.
Heb je vragen? Laat maar weten.
Veel plezier daar. Het is erg leuk.
1 like