Vinden van een leuk stageplaats?

Hallo allemaal!
Mijn naam is Nathalie, ik woon in Zeeland en ik ben 21 jr.
Vandaag heb ik een account aangemaakt op wereldwijzer omdat ik in de zomer van 2012 een leuke stageplaats zoek in het buitenland.

Ik studeer Leisure & Hospitality Host.
Ik heb al veel rondgekeken op verschiilende sites als stagemarkt en kenwerk. Mijn voorkeur gaat uit naar het Caribisch gebied met name Sint Maarten ,Aruba of Bonaire.
Ook Spanje of Tenerife trekt me wel aan ,maar dan ben ik erg bang dat ik in de stagiere-stroming terecht kom met zuipende en feestende jongeren. Dit wil ik ten alle tijden vermijden!
Ik heb een leuke stageplaats gevonden in St. Maarten, het Holland house hotel maar ben er niet zeker van of hier nog plaats is. Ik zou graag een stageplaats vinden waar de sfeer gemoedelijk en rustig is. Niet per se een mega Hotel.
Zou iemand me kunnen helpen met ervaringen of tips?

Groetjes! Nathalie

Hallo Nathalie

Holland House zou ik zeer aanbevelen het is ee mooie hotel niet al te groot en lekker in het centrum (philipsburg). Verder lees ik van jou dat je niet ik de stagaire-stroming terecht wil komen, dat hoeft niet perse hier op het eiland heb je wel dat alle stagaires werken en zuipen zowat maar er zijn er ook wel een paar die dat niet doen. Als je hiet heen komt rond de zomer meld het dan even, ik ben iemand die hier op de universiteit zit en absoluut niet van zuipen houdt. Lekker uitgaan vind ik af entoe wel lekker maar ik drink niet.

Stage lopen is hier een geweldige ervaring, Zelf zit ik hier op de Universiteit.
Heb je nog wat vragen wil ik ze altijd wel beantwoorden, als ik er natuurlijk een antwoord op heb. Denk er goed overna want het is een grote stap.

groetjes
yessicasxm

Hallo Yessica
Wat leuk dat ik een antwoord van je krijg en wat goed dat je daar op de Universiteit studeerd!
Ja ik denk wel dat het een grote stap is om voor de 1e keer gelijk daarheen te gaan, maar dat hotel voelt gewoon zo goed aan. Het is helemaal mijn stijl en ik denk dat ik me er erg thuis zou voelen.

Kom je wel eens in de buurt of in het hotel? Zou je te weten kunnen komen of er nog een stageplaats vrij is ,of dat ze er nog bar/ animatie kracht nodig hebben volgende zomer?
Het zou echt supergaaf zijn mocht ik er volgende zomer kunnen werken en we elkaar zouden kunnen ontmoeten aangezien we een beetje het zelfde denken over uitgaan enzv.

Hoe zijn de mensen op st. Maarten? Zorgen ze goed voor je of laten ze je aan je lot over? Moet je er hard werken denk je of is het er eerder “take it easy”?

Wauw ik heb echt te veel vragen :slight_smile:

Alvast erg bedankt voor je antwoord! ben er erg blij mee!
Tot gauw!

Groetjes Nathalie

Kom je wel eens in de buurt of in het hotel?

• Ja ik heb laatst nog een meisje van airport gehaalt en daar naartoe gebracht dus heb ook binnnkant even goed kunnen bekijken en is er echt netjes hoor. Ook verblijven er vaak mensen die hierheen komen voor het werk die dan even werken en die zijn er altijd heel erg over te spreken.

**Zou je te weten kunnen komen of er nog een stageplaats vrij is ,of dat ze er nog bar/ animatie kracht nodig hebben volgende zomer? **
Voor dit zou ik zeggen even een mooie engelse brief maken en je cv in engels vertalen, evt. een brief van je school erbij. Dit allemaal opsturen naar Paul@hollandhousehotel.com. Kom je er niet uit dan wil ik wel even voor je binnenwippen.

**Het zou echt supergaaf zijn mocht ik er volgende zomer kunnen werken en we elkaar zouden kunnen ontmoeten aangezien we een beetje het zelfde denken over uitgaan enzv. **
Ja gezellig, het is hier heel mooi, behalve de komende maand ofzo. We hebben net een stropische storm gehad en dan worden de halve bergen weer groen ivm dat de bladeren onder het zout zitten:P.

**Hoe zijn de mensen op st. Maarten? **
De meesten zijn heel aardig, maar hier geldt wel dat je niet alleen s’avonds hier rond kan lopen!

Zorgen ze goed voor je of laten ze je aan je lot over?
Dit ligt een beetje aan jezelf, vooral als je zegt dat je niet in het studenten leventje wil rollen. Dus is contact met locale mensen (of het nou nl-ers zijn of niet) wel leuker. Zoals mij ik haal af entoe 2 kinderen op die een slechte (vind ik) huis hebben. dan gaan we lekker zwemmen in het zwembad of naar het strand. Zij lekker een leuk dagje en ik kan mooi mijn engels verbeteren en ze zijn gewoon geweldig gezelschap (en op de strand kan je lekker hotties spotten af en toe:P).

**Moet je er hard werken denk je of is het er eerder “take it easy”? **
Nou dit ligt helemaal waar je werkt en wie er boven je staat. Maar voor veel valt het wel mee.

**Wauw ik heb echt te veel vragen :slight_smile: **
LolL eindelijk wat specifieker antwoorden is wel makkelijker zo hoor:P

Groetjes
Yessicasxm

Hy Yessica!

Heel erg bedankt voor je antwoorden op mijn vragen en bedankt voor het e-mail adres. Is dit de baas van Holland house?

Veel liefs

Nathalie

dat is de general manager van het hotel.