Stage St. Maarten

Hallo,

ik heb vorig jaar van mei t/m oktober stage gelopen op Aruba! Een super tijd gehad en vond het een heerlijk eiland! Nu wil ik graag weer stage lopen op de Antillen en het liefst op St. Maarten. Ik studeer toerisme, en zou graag in een hotel of een reisbureau/ excursies-bureau willen werken. Kan iemand me een tip geven waar ik moet beginnen met zoeken? Vooral omdat hotels al zoveel sollicitatie brieven krijgen, dus gewoon schrijven heeft eigenlijk geen zin!

Groetjes Femke

Hallo Femke,

Ik las net dat jij stage hebt gelopen op Aruba. Ik studeer ook Toerisme en ben al ontzettend lang op zoek naar een stage op de Antillen. Nou is mijn vraag waar je stage hebt gelopen op Aruba?Heb je dat zelf gevonden?En hoe is je stageplek bevallen?

Je moet af en toe hier op deze site kijken of er vacatures openstaan.
Princess Heights bijvoorbeeld. Ik heb al contact met ze gehad…maar heb helaas nog niks gehoord. En verder moet je gewoon bellen…dat is altijd goed.

Zou jij mij wat informatie kunnen geven?
Je mag me ook mailen. [EMAIL=“mariekefan@hotmail.com”]mariekefan@hotmail.com

Groetjes, Marieke

Hallo Marieke,

ik heb op Aruba stage gelopen bij het Marriott. Heb het zelf geregeld alleen de afhandeling heeft mijn opleiding gedaan. Mijn ervaring is dat de meeste hotels geen actie ondernemen als er studenten solliciteren naar een stageplek. Dit komt omdat ze te veel sollicitaties krijgen en als ze studenten willen ze er wel naar vragen.

Mijn stage is opzicht goed bevallen alleen heb ik niet het werk gedaan wat ik moest doen, daarnaast is het heel amerikaans, dus een eigen mening kan je niet hebben en vooral geen nieuwe inbreng! Je mag dus niet je geleerde dingen in praktijk brengen omdat ze in dit hotel alles al vast gesteld hebben.

Voor de rest is het een super eiland, kan veel feesten en er zijn heel veel andere nedrelandse studenten… het is gewoon Nederland maar dan in de zon!

Ik heb ook op die vacature gesolliciteerd maar heb ook nog niks gehoord. Maar ik denk dat het nog wel even duurd want het duurd altijd wat langer op deze eilanden! Hahaha

Succes in elk geval…

groetjes Femke

OK…nou hartelijk bedankt voor je informatie…
nog een vraagje, wat zijn je taken die je daar allemaal hebt moeten doen??daar ben ik heel benieuwd naar…en op welke school zit je?hoelang heb je daar stage gelopen?en…kreeg je stagevergoeding ofzo iets?
Ja, afwachten met Princess heights…ik ben inmiddels al bijna een maand verder…jammer,maar goed!!
Spreek je nog!
Groetjes, Marieke

Hallo,

ik zit op de MTRO in Heerenveen. En jij? In het Marriott heb ik AYS gedaan, dit is zeg maat back office, telefoon aanemen, klachten behandelen enz. en ik heb recreatie gedaan. Dat vond ik eigenlijk het leukste, lekker op het strand spellen organiseren, sporten en met kinderen bezig zijn! Bij recreatie heb je veel meer contact met de gasten. Het is erg lastig om een plek te krijgen bij front desk, doen ze bij het Marriott erg lastig over, omdat iedereen dat wel wil doen. Ik kreeg ook stage vergoeding, ongeveer 600 AFL per 2 weken, gaat nog belasting vanaf omdat ik er 5 maanden heb gezeten, dus je houdt ongeveer 480 AFL over. Je krijgt daar betaald naar je uren die je werkt. Dus werk je minder dan de uren die je moet dan verdien je ook minder, maar werk je meer krijg je niet meer betaald, hou daar goed rekening mee!! Heb ik veel gelazer mee gehad!

Ik heb vorige week gesolliciteerd… als ik volgende week nog niks heb gehoord bel ik gewoon even!

Spreek je snel weer!

Groetjes Femke

hee…ik studeer MBO hospitality/recreatie. is een nieuw systeem van de oude opleiding toerisme. Bedankt voor je info…ja recreatie lijkt me niks, maar ik heb het ook nog nooit gedaan. Ik wil hierna misschien hotelmanagement studeren,dus front desk lijkt me erg leuk…nou ja…we wachten af.

Ja ik heb princess heights ook al gebeld en ze zouden zo snel mogelijk wat laten weten. ze waren erg druk ivm de feestdagen die toen waren.

hartstikke bedankt voor alles. (ik heb trouwens een gids en daar stond Marriot ook in…erg mooi hoor)

Groetjes, Marieke

Hallo dames,

ik lees dat jullie allebei aan het solliciteren zijn naar de stage bij PH. 2 van mij studiegenoten zijn net terug van hun stage bij PH! Hebben het echt heel leuk gehad! Misschien kunnen zij verder helpen. Laat even weten of het nog nodig is.

Groetjes Marcella

hallo Marcella,

Wat fijn dat je dit zegt…dat doet me erg goed. Alleen heb ik nog niks gehoord, ik heb een aantal keer gebeld maar ze is nu een week vrij. Ik probeer het maandag nog een keer, maar heb eerlijk gezegt de hoop een beetje opgegeven.
Ze hebben het dus echt leuk gehad? Ze hebben mij verteld dat je stagevergoeding,kost en inwoning en een auto krijgt, klopt dat? En hoeveel dagen in de week hebben ze moeten werken?
Hoe zijn de collegas en de omgeving?

graag hoor ik van je!

Groetjes, marieke

Hoi Marieke,

Ik ben dus 1 van de twee meiden die stage heeft gelopen bij PH.

Princess Heights is wel een leuk stage adres. Je krijgt inwoning en omdat je een eindje van PH woont ook een auto geloof ik en “zakgeld”. Maar vraag dat even precies na als je weer belt.
Toen ik daar stage liep woonde ik in het hotel zelf en wij hadden dus geen auto. Helaas is dat wel een must want zonder auto ben je nergens op sint Maarten en het hotel ligt ook nog eens erg afgelegen.

Wij hebben het er onwijs naar onze zin gehad, al was het af en toe wel hectisch met late check ins en dergelijke. Leuke collega’s en het eiland is ook super! Ik mis het!!! Wij werkten 5 dagen, waarvan altijd 2 in het weekend en meestal hadden we de 2 vrije dagen verspreid doorde weeks en liever niet tegelijk vrij. We werkten van half 9 tot half 6.

Als je een idee wil krijgen van onze stage of beter gezegd ons leventje op SXM kun je hier kijken:
Danyelle.waarbenjij.nu of Anastasia.waarbenjij.nu

Succes en groetjes,
Danielle

Hoi Femke…

Ben erg benieuwd of jij bent uitgekozen op PH…Ik niet in ieder geval…mijn engels is wat minder denken ze. (komt omdat ik dat gezegt heb…helaas,mijn fout!)

Groetjes, Marieke

Haihai,

ik ben het ook niet geworden omdat mijn stage periode niet aansloot op wat hun wensten, helaas, had het met mijn opleiding al geregeld, helaas, helaas! Nu ga ik weer lekker naar Aruba toe! Ga nu in de winter, november tot maart… nou jammer dat je het niet geworden bent, maar het lukt je vast wel!!

Groetjes Femke

Hallo Marieke,

Mijn naam is Sharon ik ben zelf ook met PH bezig i.v.m. stage.
Ik wilde ff weten hoe lang het duurde voordat jij een reactie kreeg van ze kreeg.
Want naar mijn gevoel duurt het best wel lang

Hallo Sharon,

Bij mij heeft het ongeveer 5 weken geduurd voordat ik de uitslag had.
Ik heb zelf veel gebeld…Maar ik wil niet lullig zijn, maar ze hebben al 2 stagiaires uitgekozen???
reken maar nergens op…en anders moet je even bellen!
Succes!
Groetjes, Marieke

Hoi Marieke,

Ik had eigenlijk gesollictiteerd voor in de periode juni, maar ik blijf wel gewoon bellen best wel lastig ik voel me echt een stalker maar ja

Groetjes
sharon

Hai !

Ik studeer hbo toerisme in deventer. Ik ben momenteel ook op zoek naar een stageplek op sint maarten voor sep - feb en ben ook geinteresseerd in PH. Lees dat iedereen PH heeft geprobeerd en er maar weinig door kwamen… heeft iemand misschien nog ideeen voor me? PH is wel een contact van school… maar dat zegt bij ons nl ook niet veel…

groetjes Esther

Hey Esther,

Danielle (die er geweest is) heeft ervoor gezorgd dat het in het bestand van Saxion kwam, haha! De plaatsen zijn inmiddels bezet. Helaas! In maart komt DEB met nieuwe adressen.

Groetjes Marcella

[quote=Danyelle]
Hoi Danyelle,

Wat een mooie site heb je,met prachtige foto’s;ik heb genoten. Ik woon zelf op SXM, en je hebt me wel heel nieuwsgierig gemaakt naar de sanddollar! Waar kan ik deze vinden? Wil jij mij het geheim onthullen?
Thx alvast!
zonnige groetjes voor het koude Nederland,Nardy

Hai Marcella,

mijn stage begint in sept pas, ik heb dus nog even de tijd :smiley: … iig heel erg bedankt voor je reactie !

gr, Esther

Hoi Nardy!

Ik heb het zooooooooo naar mn zin gehad op SXM!!!
Ph was ook er leuk en leerzaam!
Leuk dat je ook geinteresseerd bent in de Sanddollar!
De Sand dollar heeft een heel mooi verhaal dat je kunt vinden op internet (even googlen) Je kunt m vinden bij de View Point als je via de Nederlandse kant naar de Franse rijdt vanuit Oyster Pond. Aan de rechterkant van de weg na Oyster Bay Stables (paardrij gevalletje) zit zo’n uitkijkpunt en daar liggen na harde wind altijd een heleboel sand dollars. Je kunt het beste die zonder haren nemen want die met de haren zijn nog maar net dood en gaan heel erg stinken! Dat wil je niet meemaken hahaha!
Je kunt ook op inet vinden hoe je ze het beste kunt bleken.
Die van mij is gelukkig heel overgekomen en zit nu in een mooie fotolijst samen met een van de strandfoto’s! Super souvenir, ook al is ie dan stiekem illegaal :slight_smile:
Laat maar weten als je er een hebt gevonden :wink:
(mn website moet nog afgemaakt worden want ik heb eigenlijk nog geen eind eraan gebreid…luiigheid hahaha)

Groetjes Danielle

Weten jullie of de hotels op Sint Maarten ook behoefte hebben aan ict studenten in een consult rol? Dus bijvoorbeeld een adviesstage over bepaalde software waar een hotel mee werkt of mee wil gaan werken.

Alvast bedankt en greetz sander.