Stage St. Maarten

Hallo,

ik heb vorig jaar van mei t/m oktober stage gelopen op Aruba! Een super tijd gehad en vond het een heerlijk eiland! Nu wil ik graag weer stage lopen op de Antillen en het liefst op St. Maarten. Ik studeer toerisme, en zou graag in een hotel of een reisbureau/ excursies-bureau willen werken. Kan iemand me een tip geven waar ik moet beginnen met zoeken? Vooral omdat hotels al zoveel sollicitatie brieven krijgen, dus gewoon schrijven heeft eigenlijk geen zin!

Groetjes Femke

Hallo Femke,

Ik las net dat jij stage hebt gelopen op Aruba. Ik studeer ook Toerisme en ben al ontzettend lang op zoek naar een stage op de Antillen. Nou is mijn vraag waar je stage hebt gelopen op Aruba?Heb je dat zelf gevonden?En hoe is je stageplek bevallen?

Je moet af en toe hier op deze site kijken of er vacatures openstaan.
Princess Heights bijvoorbeeld. Ik heb al contact met ze gehad…maar heb helaas nog niks gehoord. En verder moet je gewoon bellen…dat is altijd goed.

Zou jij mij wat informatie kunnen geven?
Je mag me ook mailen. [EMAIL=“mariekefan@hotmail.com”]mariekefan@hotmail.com

Groetjes, Marieke

Hallo Marieke,

ik heb op Aruba stage gelopen bij het Marriott. Heb het zelf geregeld alleen de afhandeling heeft mijn opleiding gedaan. Mijn ervaring is dat de meeste hotels geen actie ondernemen als er studenten solliciteren naar een stageplek. Dit komt omdat ze te veel sollicitaties krijgen en als ze studenten willen ze er wel naar vragen.

Mijn stage is opzicht goed bevallen alleen heb ik niet het werk gedaan wat ik moest doen, daarnaast is het heel amerikaans, dus een eigen mening kan je niet hebben en vooral geen nieuwe inbreng! Je mag dus niet je geleerde dingen in praktijk brengen omdat ze in dit hotel alles al vast gesteld hebben.

Voor de rest is het een super eiland, kan veel feesten en er zijn heel veel andere nedrelandse studenten… het is gewoon Nederland maar dan in de zon!