Na al diverse malen in Vietnam geweest te zijn, zou ik graag mijn Vietnamese vrienden Nederland laten zien. Bijvoorbeeld een vakantie van een maand of zo. Begreep dat dit lastig is, maar zijn er onder jullie mensen die hier ervaring mee hebben? Hoe kun je dit het beste aanpakken en moet dit via de vreemdelingendienst (wat ik gehoord heb)?
Het is niet makkelijk, maar met
a) Geduld
b) Aan jouw kant een stabiel inkomen zodat je ‘garant kunt staan’
c) En aan Vietnamese kant voldoende bewijs dat ze weer terug zullen gaan (baantje met brief dat ze 1 maand vakantie krijgen, of school met dito, of partner die daar achterblijft etc.)
kom je er uiteindelijk wel. Zie www.ind.nl voor alle regels.
Sukses,
<Erik> & [Sandya]
hello ik weet niet of zij al bij u is
ik zelf ben al een jaar druk in de weer om haar naar nl te laaten koomen moet post op stuuren dat doe ik ook aagetekend komt nooit aan
dat soort dinge en de amasade zecht moet de juiste papieren hebben maar hoe mailen mag niet fff
Heel veel succes beiden!
Groetjes, Anne
Hallo Conny en Brenda,
Sluit me helemaal aan bij Erik.
Mijn vietnamese kennis is hier geweest en het kost echt wel wat tijd; 3 maanden.
Hij had wel een vaste baan en was in loondienst, en nog steeds.
Ik moest een brief schrijven die hij indiende bij zijn verzoek voor een uitreisvisum van uit Viet Nam.
ook heb ik voor hem een ziektekostenverzekering betaald; heeft hij toen afgesloten in Viet Nam.
Hij had daar de financiële middelen niet voor.
ook een retourticket is een must.
In Nederland moest ik bijna mijn gehele financiën blootgeven voor de garantstelling.
Gehele gedoe koste 3 maanden.
Note.
De uitnodigingsbrief heb ik in Viet Nam geschreven en met kopieën van onze paspoorten daar aan hem gegeven.
Conny en Brenda,
Zo is het bij ons gegaan.
gr.
Ton.
Ps.
Hier de brochure; de kortverblijf even downloaden.
http://www.ind.nl/search.aspx?simpleSearch=vietnam&zoekknop=Zoek