Vietnam --> Cambodia over land/water

Hallo,

Wie heeft ervaring met de grensovergangen tussen Vietnam en Cambodja.
Is dit goed te doen? ( met bus/trein of evt. over water )

Wie kan me tips geven hoe dit het best aan te pakken?

Alvast bedankt!

Enzo

een mekong tourtje is erg leuk!!!

Sluit ik me bij aan. Je kunt een tour boeken voor een aantal dagen in HCMC en dan via het water van Vietnam naar Cambodja gaan. Andersom is moeilijker, heb ik begrepen. Maar echt een heel leuk idee!

Groetjes, Anne

Bedankt voor de reactie beide!

Klinkt goed, maar retourtje heb ik niet veel aan aangezien in vanuit
Cambodia verder reis naar Laos. Boottrip is ook one-way goed te doen neem ik aan?

Maar klinkt zeker erg interessant. Waar ga je dan precies aan boord en waar kom je weer aan land? Is dat te doen met visum?
Enig idee van de reistijd en kosten?

Groeten,

Enzo

Ik ben ook erg benieuwd! Wilde eerst met cambodjaonline via de mekong naar cambodja reizen maar vindt het erg duur (184 Euro). Waar kan je zo’n tour boeken en waar overnacht je dan? Graag hoor ik van jullie,

Ik heb een tour gekocht in HCMC, in het backpackersdistrict bij een reisbureautje. Weet niet meer precies hoe duur het was, maar zeker geen 184 euro, wel echt veel goedkoper (in 2007). Hotels kunnen ook het e.e.a. aanbieden als ze een contract hebben met een reisbureau. Nog makkelijker.

Een one way is ook zeker mogelijk. Dat heb ik niet gedaan, maar ik geloof dat het reisbureau een visum voor Cambodja regelt. Maar dat kun je daar altijd ter plekke vragen (ben niet helemaal zeker, misschien weet iemand anders het?).

Wat betreft reistijd, ligt het er aan welke tour je boekt. Je kunt van 1 tot 4 dagen boeken (al zal dat per reisbureau verschillen). Toen ik de tour deed, gingen de mensen die de grens over gingen drie dagen met de tour mee. Dat zal vast wel met het reisbureau te regelen zijn, denk ik.

Groetjes, Anne

wij hadden een tourtje voor 3 dagen en 2 nachten (via de mekong naar cambodja), zorg wel dat je 2 pasfoto’s hebt voor je visum naar Cambodja.
Wij vulden een formuliertje op de boot in of bij het reisbereautje en de rest voor je visum werd geregeld (douane e.d.) voor 5 dollar extra door een gast op de boot.

Als je met de boot naar Cambodja gaat kan je het visum gewoon aan de grens kopen. Je krijgt aan boord invul formulieren. Ik moest echter wel aan land aan de Cambodjaanse zijde om bij een klein hokje het visum te halen voor 25 USD. Dit duurde alles bij elkaar nog geen kwartier!