Verzoek informtie ontrent vertrek relatie en huwelijk en nog meer

Beste mensen,

Mijn vriendin woont in de Filippijnen.
Wij willen vanaf nu gewoon samen zijn we zijn allebei in de 30 en willen nu de volgende stap zetten.
Ik ga daar heen omdat ze haar eigen bedrijf daar heeft .
Nu heb ik daarover de volgende vragen.

Kan ik voor langer tijd daar blijven kunnen wij de Filippijnen trouwen is het huwelijk daar rechtsgeldig.
Het volgende wat ik graag zou willen weten ik gebruik medicatie deze is niet in de Filippijnen verkrijgbaar.
Wel in Nederland nu zit ik te denken om dit om de zes maanden per aangetekende post per vliegtuig vanuit Nederland te laten versturen nu is mijn vraag kan dat mag dat en zal het aankomen.?
Ik blijf in afwachting van jullie antwoord

Voor persoonlijke vragen kan je me ook " een pb berichtje sturen " !

Vriendelijke groet,

Anand

Jazeker kan je daar trouwen ,en is dat rechtsgeldig. Je moet wel kunnen bewijzen dat je nog niet gehuwd ben. Dus vraag hier bij de gemeente om een officieel papier waarop je burgerlijke staat vermeld is, dus ongehuwd of gescheiden, beiden is okay

Met dat papier ga je naar de ambassade in Manila, en vraag je om een , Legal capacity to marriage, Met een Legal Capaciy kun je als buitenlander trouwen in Filippijnen.

O ja , wat ik vergeet te zeggen je daar voor je getrouwd ben gewoon op toeristenvisum kan verblijven, dat kan tot max 2 jaar. Is wel duur dus na je huwelijk kan je beter een permanent visum vragen

http://www.immigration.gov.ph/index.php/visa-requirements/immigrant-visa/non-quota-visa/conversion-to-non-quota-immigrant-visa-by-marriage

Alle benodigde papieren staan vermeld, die je moet overleggen.

Nog even wat die medicijnen betreft, in principe zijn alle medicijnen in Filippijnen te koop. Alleen zijn het vaak andere merken dan in Europa. Als je een verpakking heb met daarop vermeld de werkzame stoffen van de medicijnen kunnen apotheken daar wel zien wat de naam van het medicijn is daar.

Opsturen kan ook , maar dat zou ik dan per internationale koerier doen DHL en dat soort bedrijven. Post bedrijf in Filippijnen vertrouw ik voor geen meter, ook niet as het aangetekend is.

Bedankt mijn goede vriend heeft veel gehad aan jullie tips toppie super bedankt

op www.buitenlandsepartner.nl kun je heel veel vinden mbt een relatie met een filipina met zowel de technisch juridische aspecten op de PH als in NL. (papieren, affedicten, stempels, cenomar etc.)