Hallo iedereen,
Ik heb eindelijk de stap gezet en vertrek begin november voor een jaar naar Australië.
Ik heb al heel wat opzoekingswerk gedaan, maar ik vraag mij af, hoe laten jullie zich verzekeren?
Qua ziekteverzekering weet ik al dat extra verzekering niet nodig is. Ik hoef enkel een Europese ziekteverzekeringskaart aan te vragen bij mijn ziekenfonds en dan in Australie zelf een medicare card aanvragen. (Heeft er trouwens iemand een idee van de kostprijs van zo’n medicare card?)
Maar welke verzekeringen sluiten jullie nog af?
Alvast bedankt!
In onze tijd, 2001 - 2007, kostte Medicare niets. Ook ziekenhuisopnames en operaties werden met gesloten beurs verrekend. Medicijnen waarvoor moest worden (bij)betaald verrekenden we eens per jaar met onze Nederlandse ziektekostenverzekeraar.
En verder verzekerden we niets anders dan onze motorhome. Je kunt medicare mailen via: medicare@humanservices.gov.au
Een goede reisverzekering met oa vergoeding voor als je (tijdelijk) terug naar huis moet door bijv. familieomstandigheden.
Lennart, heb je een link naar zo’n verzekering? En dan gaat het om 365 dagen aaneengesloten op reis. bIj OHRA claimen ze: 365 dagen verzekerd. Op de volgende pagina staat: op al uw trips en vakanties een jaar lang verzekerd. En Interpolis heeft een doorlopende reisverzekering en zegt: per vakantie 60 dagen. Dus je zult wat moeten sjoemelen als er wat gebeurt. Of je moet wel zo’n verzekeraar weten.
Kijk eens op reisverzekeringvergelijking.nl, mogelijk heb je hier iets aan.
zelf zijn we verzekerd via Interpolis 180 dagen met werelddekking. Bel je rabobank voor meer info.
Dit vond ik bij Interpolis:
Met een Doorlopende Reisverzekering van Interpolis kunt u maximaal 60 dagen aaneengesloten op reis. De dekkingsperiode kan worden uitgebreid tegen een premietoeslag. Voor de studentenverzekering geldt standaard een dekking van 180 dagen.
Wilt u uw dekkingsperiode verlengen, neemt u dan contact op met uw adviseur van de Rabobank.
Dus in elk geval navragen hoe het met de dekkingsperiode zit en niet aannemen dat als je een doorlopende reisverzekering sluit, je dan ook doorlopend verekerd bent
En in de polisvoorwaarden staat dit:
Artikel 10 Duur en einde van de verzekering
1 Binnen de geldigheidsduur van de verzekering begint de dekking telkens op het tijdstip dat de verzekerde of de
verzekerde bagage, het vaste woonadres in Nederland heeft verlaten voor een rechtstreekse reis naar het
buitenland, of voor een reis binnen Nederland in verband met een geboekte vakantie. De dekking eindigt zodra
de verzekerde of de verzekerde bagage, op het vaste woonadres in Nederland terugkeert. De dekking eindigt
ook op het moment dat de verzekerde afwijkt van de rechtstreekse terugreis.
2 De dekking eindigt ook op de 61e dag van een aaneengesloten periode van reizen en/of verblijven buiten het
vaste woonadres in Nederland. Dit geldt niet als deze periode door onvoorzienbare vertraging in het buitenland,
buiten de wil van verzekerde wordt overschreden. In een dergelijk geval blijft de dekking van kracht tot het eerst
mogelijke tijdstip van terugkeer
Ga je alleen reizen daar?
Je kan ook bij verzekeringmaatschappij OOMS kijken, die sluiten wel een reisverzekering af voor 1 jaar
en anders op de website van Backpackers.
Succes