nvt
Hey Chilango,
lijkt me wel makkelijk voor mensen die naar Mexico willen emigreren en nog niet zo goed de weg kennen met bv verzekeringen.
Dit soort reclame valt wat mij betreft onder de noemer “oogje dichtknijpen” ![]()
Ik wil iedereen adviseren om natuurlijk verzekeringen af te sluiten voor het één en het ander, maar je spreekt wel over Mexico.
Echt gebeurd:
Onze nieuwe auto heeft een kleine deuk opgelopen en deze wilden wij via de Mexicaanse verzekering (naam laat ik even in het midden, niet bovenstaande, wel een grote internationale) claimen. De veroorzaker van de deuk was gevlogen.
Het bedrag van de reparatie bij de officiele autodealer volgens de verzekeraar was omgerekend 500 usd en ons eigen risico is rond die 500 usd. Dan maar een deukje besloten wij en deelden dit mee aan de verzekeringsagent.
Twee uur later belde deze als wij hem 200 usd zouden geven, dan had hij een officiele veroorzakervan onze deuk, die dit zou bevestigen en dan maakte hij er een verhaal van, zodat de verzekering de hele boel ging vergoeden.
Lastig, wat doe je?
We hebben besloten om de deuk bij de clandestiene dronken automonteur bij ons om de hoek zelf te laten repareren voor omgerekend 15 usd.
Deuk valt bijna niet meer te zien en als we die verzekeringsagent echt een keertje nodig hebben herinneren wij hem aan zijn deal.
De moraal van dit verhaal is dat verzekeren is natuurlijk een goede zaak, maar verdiep je in de onderlinge verschillen en verwacht niet dat alles in Mexico zo gaat of geregeld is als in Europa.
Zonnige groet,
Karen
het ironische van de verzekeringswereld in Mexico is dat zaken als niet-uitbetaling en dergelijke juist voorkomen bij de buitenlandse verzekeraars…die willen nog weleens een loopje proberen te nemen met de regels…zoals het geval was met ING hier een tijdje terug…daarom kan je beter kiezen voor een 100% Mexicaans bedrijf met meer dan 100 jaar ervaring zoals GNP
Gisteren in het Mexicaanse tv-nieuws gezien dat GNP er flink van langs kreeg. Er kan nog veel verbeteren op het vlak van verzekeringen in Mexico. Weet alvast dat de controle en boetes op verzekeringen hier nog niet zo streng zijn als in de VS.
Mijn familie zit bij GNP voor wat betreft de autoverzekering. Nooit echt problemen mee gehad. We zijn erbij gestapt via enkele vrienden. Onlangs hebben ze zonder morren medische kosten na een klein ongelukje op zich genomen. Maar het is handig om de agent persoonlijk goed te kennen.
Uiteraard is ook zeer nuttig dat je een groepsverzekering hebt via het werk.