Verzekering

ik heb een vraagje: ik ga over een paar maanden als au pair werken bij familie. Dit zal zijn voor een jaar.Omdat ik dan geen werkgever heb, volgens de wet, heb ik dus ook geen ziektekostenverzekering. heeft iemand een idee hoe ik aan een goedkope maar betrouwbare ziektekostenverzekering kan komen? :huh:

Hoi kijk eens op http://www.wereldreizigerverzekering.nl/

Het is toch gebruikelijk dat het gastgezin voor jouw ziektekostenverzekering zorgt? Je moet wel zelf een reisverzekering afsluiten.

Ik zat met hetzelfde. Ik heb geen bijbaantje meer, ben geen student meer en mijn gezin betaalt ook niet mijn verzekering. Om me in Nederland particulier te verzekeren met een doorlopende reisverzekring, zou toch iets te veel gaan kosten, dus ben ik op zoek gegaan naar een andere verzekering.
Er zijn verschillende verzekeringen voor mensen die voor langere tijd op reis gaan, dus ook voor au-pairs, want au-pair is wettelijk geen baan, want je krijgt zakgeld/vergoeding en geen salaris. Je hoeft geen ziektekostenverzekering in Nederland af te sluiten.
Elvia globetrotter, Special Isis, Tasman van travelactive.
Even Googelen en je zal veel informatie vinden. Ik moet nog even uitzoeken voor mezelf wat de meest geschikte is.

Gr. Inge