Weet er iemand waar je we onze camper kunnen laten verzekeren voor de States?? Onze camper staat op dit moment in Texas maar in november gaan we er mee rondreizen in de States. Ik heb geprobeerd in Texas een verzekering te krijgen maar dat was niet mogelijk omdat we met een Belgisch kenteken rijden.
Nee, natuurlijk kun je met een Belgisch kenteken niet in de VS rijden. Ga naar de grotere verzekeringsbedrijven (Geico, Progressive, anderen) en vraag daar. Of vraag aan degene die je de kampeerwagen verkocht heeft.
Moet je de wagen natuurlijk wel registreren in Texas. Wat voor een buitenlander een probleem op zichzelf is. Kans is groot dat je niet eens met die wagen zal kunnen rijden. Volgende keer misschien huren?
(eigen auto … de hele discussie nog niet doorgelezen, langzaam internet alhier in colorado)
Hm … dat KAN dus wel.
USA en met je eigen europese (NL) auto / camper naar de USA/Canada.
Je zult wel een extra verzekering moeten nemen.
Maar je kan en mag dus WEL je eigen kenteken blijven houden en daarmee zul je zeer veel bekijks hebben, zelfs zoveel dat men wellicht je kentekenplaat zal willen jatten!
zoek op het internet in NL is een firma die auto’s verzekerd als je in het verre buitenland bent (dus buiten de groene kaart landen)
Zo’n firma zal er in Belgie?
** heb je je auto vanuit Belgie laten verschepen?
Wellicht dat iemand bij de rederij je tips kunt geven.
Wij hebben onze auto in 2007 verscheept van België naar Argentinië en tot oktober 2010 hebben we rondgereisd in Zuid-Amerika daarna Centraal-Amerika tot in de States. Ik zal mijn licht eens opsteken in Nederland bij verzekeringsmaatschappijen want in België is het onmogelijk.