Camper Nederlands kenteken in Canada.

Wie weet of je überhaupt met een nederlands keteken in Canada mag rijden en hoe lang.
Wij willen onze camper meenemen voor 1 a 2 jaar en vinden het denk ik nogal een rompslomp om die in te voeren en daar een kenteken aan te vragen.
Mischien weet ook iemand hoe dat zit met verzekering? we houden gewoon ons adres in NL. we zijn alleen niet thuis. ( er past iemand anders op ons huis)
Onder mijn huidige verzekering staat canada er niet bij dat zal ik moeten navragen of een andere afsluiten.
We gaan tussentijds terug naar NL. dat bespaart ons ook het verplicht behalen van een rijbewijs daar.
Wie heeft er wat ervaring hiermee? ( de oudste toppics zijn al wat te oud)

Verplicht rijbewijs halen hangt af van de provincie. Voor toeristen is het doorgaans niet verplicht om een rijbewijs te halen, enkel immigranten, maar sommige provincies zijn een uitzondering (afhankelijk van hoe lang je er blijft). Met bonnetjes van bezinestations e.d. zou je kunnen aantonen hoe lang je in een provincie bent geweest (of eerder: hoe lang je er NIET bent geweest ;-)).

Waarschijnlijk kun je wel met NL kenteken rijden, Amerikaanse toeristen hoeven immers ook geen kentekenplaat om te wisselen! Invoeren is zeker af te raden, want dan moet de kamper ineens aan Noord-Amerikaanse veiligheidsnormen voldoen en dan ben je ineens je halve interieur aan het verbouwen. Maar hoe het zit voor “tijdelijke import”, daar kan ik zo snel niets over vinden. Waarschijnlijk moet de camper alsnog een veiligheidskeuring ondergaan. Wellicht kun je voor meer informatie contact opnemen met de douane (CBSA) of Transport Canada. Zorg dat je basisgegevens van het voertuig (merk, model, jaar van productie, etc.) bij de hand hebt. Laat ons het resultaat weten!

Voor de verzekering: neem direct contact met ze op voor je polisvoorwaarden. Leg ze je plannen eens voor!

Waarom eigenlijk al die moeite en niet een camper kopen in Canada (en weer verkopen na 2 jaar)?