ik ga eind augustus naar Marokko. na een groepsreis blijf ik alleen achter en ga ik de hoogste berg beklimmen. voordat ik dit kan doen moet ik van Marrakech naar Imlil reizen. en een paar dagen later andersom. ik heb al een beetje gelezen dat er wel bussen en taxi’s gaan. hoe is dit voor een vrouw alleen? heeft iemand hier ervaring mee? rijden ze ook op zondag?
Opzicht is Marokko te doen (vooral de regio waar u naar toe gaat).
Wel is het verstandig om een buddy mee te nemen. (Zoals naar elke land)
Het openbaar vervoer is verschillend per regio want sommige streken zijn de wegen goed andere weer minder (zoals in het geval van Imlil)
Op zondag rijden de meeste wel, op vrijdag moet je hier wel rekening mee houden (vrijdagsgebed, normaliter zijn de meeste winkels gesloten en dergelijke).
Hoi
Volgens mij gaat de bus van marrakech naar asni nog steeds. Die vertrekt vanaf de supratours. Maar vanaf daar een grand taxi nemen. Of je neemt vanaf marrakech zelf een grand taxi. Zal voor een plek zon 40 euro kosten. Prima voor een vrouw alleen te doen. Blijf waakzaam want ook de Europese mannen worden opgelicht. Imlil is prachtig. Er zinn voldoende dagwandelngen die je zelf kunt maken.